اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن مدیران صنایع خراسان‌رضوی:

انرژی پاک گامی در مسیر توسعه بخش انرژی کشور است

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن مدیران صنایع خراسان‌رضوی گفت: انرژی پاک یکی از بنیادی‌ترین راه‌ حل‌های توسعه بخش انرژی است.

انرژی پاک گامی در مسیر توسعه بخش انرژی کشور است

امیر مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: اتلاف انرژی و کاهش راندمان دو معضل بزرگ انرژی کشور به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه زیرساخت‌های برق در کشور نامناسب بوده و با هزینه‌های سنگین در این حوزه مواجه هستیم، راهکار‌هایی چون بورس برق برای رشد و توسعه این بخش تهدید تلقی می‌شود.

مرادی با بیان اینکه بورس برق نیازمند حاشیه‌های امنیتی و فرمول حمایتی از سوی دولت است، خاطر نشان کرد: تحریم و تنگناهای اقتصادی در بخش برق و انرژی تأثیرات منفی از جمله مشکلات در مبادلات ارزی ایجاد کرده است.

رئیس انجمن مدیران صنایع خراسان‌رضوی تصریح کرد: با توجه به اینکه قرار بود، درصدی از محل هدفمندی یارانه‌ها به بخش صنعت اختصاص داده شود، متأسفانه امروز شاهد عدم تعهد دولت به بخش صنعتی نسبت به وعده‌های مذکور هستیم.

وی با تأکید بر اینکه انرژی پاک یکی از بنیادی‌ترین راه‌‌حل‌های توسعه بخش انرژی است، گفت: باید به سمت انرژی پاک برویم، اگر چه انرژی پاک چون بادی و خورشیدی در ابتدا هزینه هنگفتی را می‌طلبد، اما نتایج بسیار مثبتی را به دنبال دارد.

مرادی یادآور شد: بازار بورس در شرایط فعلی جامعه و نابسامانی‌های اقتصادی به نوعی زمینه رانت را برای شرکت‌های قوی فراهم می‌کند؛ بورس تک بعدی که بخش عرضه آن فقط منحصر به دولت باشد، منطقی نیست.

رئیس انجمن مدیران صنایع خراسان‌رضوی عنوان کرد: مطابق اصل 44 عمده امور در بخش انرژی باید به بخش خصوصی واگذار شود؛ حضور بخش خصوصی می‌تواند کمک شایانی به توسعه و رونق کسب‌وکار در حوزه انرژی شود.

مرادی بیان کرد: برگزاری همایش‌هایی چون همایش فرصت‌ها و چالش‌های کسب ‌و کار در تجارت انرژی الکتریکی(برق) زمینه‌ساز روابط بهتر و منطقی‌تر بخش خصوصی و دولتی بوده و از همین حیث نیازمند برگزاری همایش‌هایی با منشأ اثر عملی هستیم.

دومین همایش فرصت‌ها و چالش‌های کسب ‌و کار در تجارت انرژی الکتریکی(برق)، چهارم و پنجم بهمن‌ماه در هتل پردیسان مشهد توسط گروه مهام شرق برگزار ‌شد.

انتهای پیام/70005/ذ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول