اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار همدان:

همدان به شاهرگ تپنده گردشگری غرب کشور تبدیل می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار همدان گفت: قابلیت و ظرفیت گردشگری همدان به گونه‌ای است، که می‌توان با برنامه‌ریزی‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت، آن را در غرب کشور مطرح کرد.

همدان به شاهرگ تپنده گردشگری غرب کشور تبدیل می‌شود

علی‌محمد آزاد در حاشیه مراسم تجلیل از مدال‌آوران و قهرمانان ادوار مختلف المپیکی سال‌های 1948 تا 2012 لندن در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: هدف ما این است که همدان را مطرح و توجه را به داشته‌های استان جلب کنیم و بتوانیم از این فرصت بعدها برای جذب گردشگر داخلی و خارجی استفاده و استان همدان را به قطب گردشگری غرب کشور تبدیل کنیم.

وی افزود: وجود صدها جاذبه تاریخی و خدادادی و همچنین مجتمع‌های تفریحی، ورزشی و گردشگری در آن باعث شده تا همدان به یکی از شهر‌های مسافری تبدیل شود اما در گذشته از ورود و خروج حجم بالای مسافران عبوری یا اسکان یافته استفاده بهینه نشده که در این راستا برنامه‌های تدوین شده که به زودی اجرا خواهد شد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه به دنبال تبدیل همدان به عنوان پایگاهی برای مسافران ورودی از کشور عراق هستیم، تصریح کرد: با رایزنی‌‌های صورت گرفته به دنبال این هستیم که مسافرانی که از کشور عراق وارد ایران می‌شوند و مقصد اصلی آنها شهرهای زیارتی قم و مشهد است در همدان حداقل یک شب اسکان و اقامت داشته باشند.

وی یادآور شد: با توجه به بهره‌برداری از باند فرودگاه همدان و امکان نشست و برخاست هواپیما‌های پهن‌پیکر به دنبال برقراری پرواز مستقیم به یکی از شهرهای عراق هستیم و این خود می‌تواند برای ورود مسافران عراقی به همدان مثمر ثمر باشد که ضمن اقامت، از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری استان همدان استفاده کنند.

آزاد با اشاره به موقعیت منحصربه‌فرد همدان در رابطه با زائران کربلای معلی که برای رسیدن به مرز خسروی و مهران باید از شهرهای این استان عبور کنند ابراز داشت: با امکانات سخت‌افرازی که در سطح استان وجود دارد چه در مسیر رفت یا در مسیر برگشت امکان اقامت حداقل یک شب برای زائرانی که از استان‌های مختلف به کشور عراق سفر می‌کنند میسر است که مستلزم برنامه‌ریزی و ورود بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری است.

به گفته وی، با توجه به موقعیت مناطق عملیاتی غرب کشور و عبور کاروان‌های راهیان نور از سطح استان برای اسکان و دیدن از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری به خصوص باغ‌موزه دفاع مقدس همدان اقدامات خوبی صورت پذیرد.

استاندار همدان از رسانه‌ها به عنوان عامل محرک و ترغیب‌کننده بخش خصوصی در زمینه سرمایه‌گذاری در بخش جذب گردشگر و ساخت و ساز اماکن اقامتی نام برد و خاطرنشان کرد: معرفی جاذبه‌ها و قابلیت‌‌های موجود در سطح استان که بکر و دست نخورده باقیمانده می تواند باعث سرمایه‌گذاری خوبی در بخش زیرساخت‌های گردشگری شوند.

ششمین جشنواره زمستانی همدان که از پنجم بهمن در این دیار کلید خورد ه بود با حضور مسئولان کشوری، میهمانان داخلی و خارجی و همچنین 29 تن از سفرا، کارداران و رایزنان فرهنگی کشورهای مختلف و 25 نفر از مدال‌آوران و قهرمانان ادوار مختلف المپیکی سال‌های 1948 تا 2012 لندن در همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین، در جریان بود عصر سه شنبه دهم بهمن ماه در روز میلاد پیامبر اعظم(ص) و امام جعفرصادق(ع) به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/89020/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول