اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بیمارستان سوانح و سوختگی اصفهان:

مراکز تک‌تخصصی سوختگی در ایران محدود باشد /وجود 8 مرکز تک‌تخصصی سوختگی در ایران

خبرگزاری فارس: رئیس بیمارستان سوانح و سوختگی امام موسی کاظم (ع) اصفهان گفت: تعداد مراکز تک‌تخصصی سوختگی باید در سطح کشور محدود باشد و در حال حاضر تنها هشت مرکز تک‌تخصصی سوختگی در کشور فعال است.

مراکز تک‌تخصصی سوختگی در ایران محدود باشد /وجود  8 مرکز تک‌تخصصی سوختگی در ایران

فریدون عابدینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه سوختگی از بیماری‌هایی نیست که قشر وسیعی از مردم دچار این بیماری شوند، اظهار کرد: اما سوختگی یکی از بیماری‌های سخت به شمار می‌رود و احتمال وجود مرگ برای افراد دچار بیماری سوختگی نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه بیمارستان سوانح و سوختگی جزو بیمارستان‌هایی است که مسئله‌ای با عنوان همراه بیمار سوختگی در این بیمارستان وجود ندارد، ادامه داد: پزشکان و پرستاران موجود در این بیمارستان به صورت کامل به وضعیت این بیماران رسیدگی می‌کنند.

رئیس بیمارستان سوانح و سوختگی امام موسی کاظم (ع) اصفهان تصریح کرد: براساس کتاب‌های موجود در راستای مراحل درمان بیماران سوختگی 15 درصد سیر درمانی بیمار سوختگی در زمان بستری آنها در بیمارستان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 85 درصد درمان این بیماران در خارج از بیمارستان انجام می‌شود، اضافه کرد: این بیماران پس از خارج شدن از بیمارستان باید خدمات درمانی از جمله فیزیوتراپی، توان‌بخشی، روان‌درمانی و دارویی را دریافت کنند.

عابدینی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر یک انقلابی در زمینه نحوه درمان بیماری سوختگی رخ داده است، تاکید کرد: سوختگی یک بیماری زخمی تلقی می‌شود و طی سال‌های گذشته درمان زخم‌های ناشی از سوختگی پیشرفت چشمگیری داشته است.

وی با تاکید بر اینکه درمان بیماران سوختگی بزرگسال تا 90 درصد و اطفال تا 98 درصد امکان‌پذیر است، افزود: البته برای موفقیت در این زمینه افراد دچار بیماری سوختگی نباید بیماری‌های سخت دیگری داشته باشند.

رئیس بیمارستان سوانح و سوختگی امام موسی کاظم (ع) اصفهان گفت: درمان اطفال دچار بیماری سوختگی به دلیل جسم کوچکی که دارند به راحتی امکان‌پذیر است اما پزشکان برای درمان بزرگسالان دچار بیماری سوختگی با سطح وسیع‌تری مواجه می‌شوند.

وی با بیان اینکه تعداد مراکز تک‌تخصصی سوختگی به دلیل پر‌هزینه بودن این مراکز باید در سطح کشور محدود باشد، اظهار کرد: هر دانشگاه علوم پزشکی در سطح کشور نباید یک بیمارستان سوانح و سوختگی تخصصی داشته باشد.

عابدینی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود هشت مرکز تک‌تخصصی سوختگی در کشور وجود دارد، ادامه داد: اما 46 مرکز در سطح کشور در راستای مباحث سوختگی فعالیت می‌کنند اما در کنار مراکز تک‌تخصصی سوختگی کشور مرکز دیگری فعالیت نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه کشور باید در راستای بهبودی بیشتر بیماران سوختگی به سوی استفاده از جایگزین‌های پوستی جدید حرکت کند، ادامه داد: در حال حاضر در این بیمارستان از انجام عمل اتوگرافت برای درمان بیماران سوختگی استفاده می‌شود.

انتهای پیام/63004/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول