اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بهار آزادی در شمال لاله‌خیز- 73

آذرگون: بهره‌برداری از 10 پروژه برق‌رسانی کشاورزی در آمل

خبرگزاری فارس: رئیس اداره امور آب آمل و محمودآباد گفت: در نخستین روز از گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر، 10 پروژه آب‌رسانی مزارع روستایی این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

آذرگون: بهره‌برداری از 10 پروژه برق‌رسانی کشاورزی در آمل

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، سهراب آذرگون بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه پروژه‌ حفر و تجهیز چاه روستای «کچپ علیا» از بخش «دابودشت آمل آذرگون» با اعلام اینکه حفر و تجهیز چاه‌های کشاورزی در روستاهای «شهنه‌کلا»، «مرزن‌گو»، «کچپ علیا»، «سراج‌محله»، «کاسمده» و «شاهکلای سورک» صورت گرفته است، اظهار داشت: در روستای «کچپ علیا» 40 هکتار زمین کشاورزی با اعتباری بیش از 70 میلیون تومان دارای چاه عمیق کشاورزی شده و عملیات برق‌رسانی این چاه نیز انجام گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در روستای «مرزنگو» با اختصاص اعتبار 107 میلیون تومان، چاه عمیق 80 متری حفر و برق‌رسانی شده است، ادامه داد: با راه‌اندازی این چاه، 35 هکتار از اراضی این روستا از آب زراعی بهره‌مند شدند.

رئیس اداره امور آب آمل و محمودآباد خاطر نشان کرد: 222 هکتار از اراضی روستای «شهنه‌کلا» با 80 میلیون تومان اعتبار برای حفر و تجهیز یک چاه کشاورزی ساماندهی شده است.

آذرگون با اشاره به هزینه 52 میلیون تومانی برای تجهیز چاه کشاورزی در روستای «کاسمده» ابراز داشت: در روستای «کم‌دره» نیز یک چاه عمیق با اعتبار 82 میلیون تومان حفر و برق‌رسانی شده است.

این مسئول اذعان کرد: تاکنون از 10 پروژه در دست اقدام، هشت چاه عمیق در شهرستان آمل حفر شده و عملیات برق‌رسانی 9 چاه به اتمام رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در سال‌ جاری از محل اعتبارات جذب شده توسط نماینده این شهرستان 10 پروژه آب‌رسانی مزارع روستایی انجام شده است، یادآور شد: برای این تعداد پروژه، 5 میلیارد و 900 میلیون ریال هزینه شده است.

وی در پایان با بیان اینکه 260 میلیون ریال اعتبار برای حفر و تجهیز این چاه‌ها جذب شده است، عنوان کرد: امیدواریم مابقی اعتبارات نیز برای پرداخت به پیمانکار پرداخت شود.

انتهای ‌پیام/86011/ذ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول