اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صنایع‌دستی کرمانشاه:

برای دانش‌آموزان استثنایی کارت شناسایی صادر می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری کرمانشاه از صدور کارت شناسایی برای دانش‌آموزان استثنایی در مقطع متوسطه رشته مشبک چوب در هنرستان رسالت کرمانشاه خبر داد.

برای دانش‌آموزان استثنایی کارت شناسایی صادر می‌شود

نصرت‌الله سپهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: دانش‌آموزان استثنایی به‌دلیل شرایط خاصی که دارند آموزش آن‌ها متفاوت از سایرین بوده بنابراین همیشه آموزش هنر در این زمینه‌ها یکی از بهترین راه‌های کسب دانش است و این اداره کل با توجه به وظایف سازمانی و انسانی خود برنامه‌ریزی‌هایی در این خصوص انجام داده است.

معاون صنایع دستی اضافه کرد: با توجه به تفاهم‌نامه فوق، نظارت بر چگونگی آموزش رشته‌های صنایع دستی با همکاری آموزش و پرورش استثنایی و صدور گواهینامه‌های مهارت با توجه به استاندارد صنایع دستی تا زمان فارغ‌التحصیلی این دانش‌آموزان از وظایف معاونت صنایع دستی است.

وی از صدور کارت شناسایی پس از پایان آموزش و اخذ دیپلم در رشته‌های صنایع دستی به این دانش‌آموزان خبر داد و گفت: مقرر شده که محصولات در پایان دوره در نمایشگاه‌ها با در اختیار قرار دادن یک غرفه رایگان صنایع‌دستی به معرفی نمایش فروش قرار داده شود و هر کدام از دانش‌آموزان به‌صورت انفرادی نیز پس از تحصیلات می‌توانند درخواست غرفه رایگان از اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرده و پس از فعالیت در زمینه رشته‌های صنایع دستی دانش‌آموزان فعال در رشته‌های صنایع‌دستی تحت پوشش بیمه هنرمندان قرار گیرند.

سپهر از حضور فعال صنعتگران صنایع‌دستی در 24 الی 28 بهمن‌ ماه ‌سال‌جاری در نمایشگاه صنایع‌دستی استان خوزستان خبر داد و تصریح کرد: صنایع‌دستی جذابیت خاصی دارد به نحوی که بعد از هر خرید علاقه‌مندان از قطعات هنری استفاده می‌کنند و حاضر به تعویض آن نیستند در نتیجه هم اصلاح الگوی مصرف رعایت می‌شود و هم تجمل‌گرایی و گرایش به کالاهای پرزرق و برق کاهش می‌یابد و مصرف صحیح صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه با توجه به این ارزش والای صنایع دستی بومی وظیفه می‌دانیم با استفاده از فرصت‌های زمانی مختلف صنایع‌دستی را به میان جامعه برده و آن را بیشتر به مردم معرفی کنیم، افزود: صنعتگران در رشته‌های مختلف از جمله معرق آینه -سراجی سنتی و دیگر اقلام صنایع‌دستی در این نمایشگاه شرکت می‌کنند.

انتهای پیام/2700/ر20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول