اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قم اعلام کرد

بهره‌برداری از 10 واحد صنعتی قم همزمان با دهه فجر

خبرگزاری فارس: مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: بهره‌برداری از 10 واحد صنعتی به مناسبت دهه مبارک فجر فردا دوشنبه صورت می‌گیرد.

بهره‌برداری از 10 واحد صنعتی قم همزمان با دهه فجر

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، یونس عالی‌پور امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به وجود 2 هزار و 60 واحد فعال صنعتی در استان قم اظهار کرد: این واحدها برای 50 هزار نفر از مردم قم اشتغال‌آفرینی کرده‌اند.

وی افزود: بهره‌برداری از 10 واحد صنعتی به مناسبت دهه مبارک فجر فردا دوشنبه صورت می‌گیرد؛ اعتبارات هزینه شده برای این طرح‌ها 649 میلیارد ریال بوده و سبب ایجاد اشتغال برای 339 نفر شده است.

23 ماده معدنی در قم وجود دارد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قم با تاکید بر پرهیز از خام فروشی در بخش معدن گفت: بیش از 23 ماده معدنی در استان قم وجود دارد که می‌تواند ارزش صادراتی خوبی را برای استان در بر داشته باشد.

وی ادامه داد: سیاست کلی بخش معدن در استان قم صادرات مواد فرآوری شده معدنی است تا از خام‌فروشی در بازار جلوگیری شود.

عالی‌پور با اشاره به بهره‌برداری از دریاچه نمک قم خاطرنشان کرد: در حال حاضر با سرمایه‌گذار تعیین شده مذاکراتی صورت گرفته و در آینده نزدیک شاهد بهره‌برداری از معادن و ذخایر موجود در این دریاچه مانند منیزیم خواهیم بود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قم با تاکید بر استفاده از کالای ایرانی توسط همه اقشار جامعه اظهار کرد: تاکنون نمایشگاه‌هایی در این زمینه برگزار شده تا شهروندان قمی نسبت به خرید کالاهای بومی تشویق شوند.

وی با اشاره به امور پژوهشی در حوزه صنعت و معدن افزود: در دو سال گذشته اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان قم رتبه نخست پژوهشی را در سطح کشور کسب کرده و این امر نشان دهنده اهمیت تحقیق در واحدهای صنعتی و معدنی قم است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قم در ادامه تنظیم بازار شب عید را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: مردم در ایام نوروز و سایر مناسبت‌ها مانند محرم، صفر و ماه رمضان انتظار دارند کالاهای اساسی آن‌ها با قیمت مناسب عرضه شود.

توزیع برنج خارجی به میزان 4.5 برابر سال‌های گذشته

وی ادامه داد: در سال جاری تاکنون 4 هزار و 300تن برنج معادل 4.5 برابر سال‌های گذشته برنج خارجی در قم توزیع شده که شامل برنج‌های هندی و تایلندی بوده است ضمن اینکه گوشت‌های وارداتی و داخلی قرمز و سفید و نیز گوشت گرم هم به مقدار کافی در اختیار شهروندان قرار گرفته که شامل 540 تن گوشت منجمد بوده است.

مشکلی از بابت تامین کالاهای اساسی وجود ندارد

عالی‌پور با بیان اینکه هزار و 800 تن ذخیره منجمد گوشت مرغ در قم وجود دارد عنوان داشت: هیچ مشکلی از بابت نهاده‌های دامی مانند کنجاله سویا و ذرت در قم وجود ندارد و حداقل تا چهار ماه آینده نیاز واحدهای مرغداری قم از این نظر تأمین شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قم ابراز کرد: در خصوص میوه شب عید نیز مانند سال‌های گذشته توزیع میوه صورت می‌گیرد و به همین دلیل تفاهم برای تأمین دو هزار و 500 تن میوه به امضا رسیده و آمادگی برای توزیع 3 هزار و 500 تن نیز وجود دارد.

برپایی نمایشگاه بهاره در سه نقطه قم

وی ادامه داد: نمایشگاه‌های بهاره حداقل در سه مکان در اسفندماه برپا خواهند شد و فروش فوق‌العاده نیز در همین ماه صورت می‌گیرد.

عالی‌پور با بیان اینکه به منظور تأمین کالاهایی چون گوشت قرمز، شیر خشک و نهاده‌های دامی و شکر مباشرانی از دیگر استان‌ها انتخاب شده‌اند افزود: واردات گندم و جو دامی نیز در دستور کار قرار دارد و در مجموع این اقدامات سبب تنظیم مناسب بازار شده است.

مردم بیش از نیازشان خرید نکنند

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قم ذخیره‌سازی کالاها را یکی از عوامل کاهش تنش در بازار دانست و خاطرنشان کرد: مردم باید این اطمینان را داشته باشند که کالاهای اساسی بیش از نیاز آن‌ها در بازار موجود است و می‌توانند به مقدار نیاز خود خرید کنند زیرا خرید بیش از حد نوسان و حبابی شدن قیمت‌ها را در پی دارد.

وی با تاکید بر فرهنگ سازی صحیح در خصوص خرید کالاهای اساسی بیان داشت: رسانه‌ها باید این اعتمادسازی را در مردم به وجود بیاورند که مسئولان به دنبال تأمین نیازهای آن‌ها هستند و خرید کاذب بازار را دچار نوسانات شدید می‌کند و برای تنظیم آن مشکلات زیادی به وجود می‌آید.

انتهای پیام/78004/ش40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول