اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر:

یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی همدان در ملایر گشایش یافت

خبرگزاری فارس: مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر از آغاز یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی استان همدان در 17 و 18 بهمن ماه خبر داد.

یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی همدان در ملایر گشایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، محمود مصباح ظهر امروز در مراسم آغاز به کار یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی استان همدان در ملایر، اظهار داشت: این جشنواره با هدف شناخت استعدادها و شناسایی هنرمندان فعال، خلاق، ایجاد فضای هنری برای ارتباط هنرمندان با اساتید و ایجاد رقابتی سازنده بین هنرمندان استان به مدت دو روز در ملایر برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه بعد از فراخوان جشنواره آثار زیادی از هنرمندان سراسر استان به این جشنواره رسید، گفت: از بین 91 هنرمند شرکت‌کننده با 147 اثر 134 اثر از 86 هنرمند به جشنواره راه یافتند.

قائم مقام یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی استان همدان ابراز داشت: آثار هنرمندان از شهرستان‌های همدان، ملایر، نهاوند، تویسرکان، کبودراهنگ، اسدآباد، بهار و فامنین در این نمایشگاه ارائه شده و در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

وی افزود: طبق فراخوان جشنواره، آثار هنرمندان استان در پنج رشته طراحی، نقاشی، کاریکاتور، گرافیک و نگارگری ارائه شده و هنرمندان 18 تا 30 سال استان شرایط حضور در یکی از بخش‌های مشخص شده جشنواره را داشتند.

مصباح اظهار داشت: در این راستا 9 کمیته شامل، کمیته حراست، امور هنری، سمعی و بصری، داوران، دبیرخانه، تبلیغات، میهمانان، روابط عمومی، تدارکات و پشتیبانی برای برگزاری هر چه بهتر این جشنواره تشکیل و هشت داور نیز از سطح استان برای بخش داوری جشنواره انتخاب شدند.

وی در ادامه از تشکیل سه کارگاه در زمان برگزاری جشنواره زیر نظر اساتید و داوران خبر داد و افزود: یک کارگاه برای رشته‌های طراحی و نقاشی، یک کارگاه برای نگارگری و کاریکاتور، یک کارگاه گرافیک در زمان برگزاری جشنواره برای هنرمندان تشکیل شده است.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر تأکید کرد: با توجه به اینکه داوری نهایی بر اساس آثار خلق شده در کارگاه‌های مرتبط هر رشته صورت می‌گیرد، در این راستا، حضور هنرمند راه یافته به جشنواره در این کارگاه‌ها الزامی است.

وی یادآور شد: در پایان نیز از هر رشته هنری سه نفر و در مجموع 15 نفر به عنوان برگزیده یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی استان انتخاب و لوح تقدیر، تندیس جشنواره و جوایز خود را دریافت خواهند کرد.

مصباح همچنین از برپایی نمایشگاه آثار هنرمندان شرکت‌کننده در این جشنواره همزمان با ایام دهه فجر خبر داد و گفت: هنرمندان قادر به ارسال دو اثر شاخص در رشته مربوطه برای شرکت در این نمایشگاه بودند.

وی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه از 12 بهمن ماه همزمان با آغاز دهه فجر در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد ملایر افتتاح شد و تا 22 بهمن همه روزه از ساعت هشت صبح تا 18 عصر آماده بازدید علاقه‌مندان است.

قائم مقام یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی استان همدان در پایان گفت: فردا نیز اختتامیه جشنواره با حضور مسئولان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و شهرستان و هنرمندان برگزار خواهد شد

یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی استان 17 و 18 بهمن ماه سال جاری به مدت دو روز در ملایر برگزار شده است.

انتهای پیام/89013/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول