اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل بیمه خدمات‌ درمانی خراسان‌رضوی:

آموزش نقش تعیین کننده‌ای در نهادینه‌سازی فرهنگ رانندگی دارد

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل بیمه خدمات‌ درمانی خراسان‌رضوی گفت: آموزش نقش تعیین کننده‌ای در نهادینه‌سازی فرهنگ رانندگی دارد و از این حیث باید به آن نگاه جدی داشته باشیم.

آموزش نقش تعیین کننده‌ای در نهادینه‌سازی فرهنگ رانندگی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مهدی درخشان ظهر امروز در آستانه برگزاری دومین کنگره بین‌المللی ایمنی جاده‌ها در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مسائل در حوزه کاهش تصادفات جاده‌ای و سوانح ناشی از آن، آموزش است.

وی افزود: فرهنگ رانندگی باید در جامعه و در تمام اقشار نهادینه شود چرا که وقتی نهادینه‌سازی فرهنگ رانندگی در کشور صورت نگیرد قطعا از آن ضرر می‌بینیم.

درخشان با بیان اینکه آموزش و پرورش نقش تعیین کننده‌ای در نهادینه‌سازی فرهنگ رانندگی و مقررات اجتماعی دارد، خاطر نشان کرد: دانش‌آموزان و مقاطع ابتدایی نسبت به دیگر اقشار آمادگی بیشتری برای پذیرش مقررات اجتماعی و نهادینه شدن دارند بنابراین آموزش و پرورش باید در این حوزه تصمیمات جدی اتخاذ کند.

وی تصریح کرد: آموزش بعد از تصادفات نیز عامل مؤثری برای کاهش تلفات در این بخش محسوب می‌شود، آموزش‌هایی نظیر کمک‌رسانی و نحوه حمل مجروحان از این دسته است.

مدیرکل بیمه خدمات درمانی خراسان‌رضوی با تاکید بر اینکه برگزاری کنگره ایمنی جاده‌ها امری ضروری و مؤثر در این مسیر به‌شمار می‌رود، یادآور شد: یکی از برگ‌های برنده این کنگره محورهای آن بوده که تمام اقشار جامعه را در بر گرفته است.

درخشان ادامه داد: در این همایش باید از تمام بخش‌ها اعم از آموزش و پرورش، ارشاد، رسانه‌ها، مراکز مختلف پزشکی و روحانیت دعوت به عمل آورده شود چرا که آموزش نیازمند تعامل همگانی است.

مدیرکل بیمه خدمات درمانی خراسان‌رضوی گفت: نباید فقط به برگزاری کنگره اکتفا کرد بلکه برگزاری این کنگره باید مقدمه‌ای برای ارائه راهکار و عملی کردن آن در مسیر کاهش سوانح و نهادینه‌سازی فرهنگ رانندگی باشد.

گفتنی است دومین کنگره بین‌المللی ایمنی جاده‌ها 25 و 26 بهمن امسال در بیمارستان فوق تخصصی رضوی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/70003/ت30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول