اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان:

اعتبارات یونسکو برج‌ قابوس در راه است

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان گفت: سال آینده میلادی اعتبارات یونسکو ویژه برج قابوس اختصاص داده می‌شود.

اعتبارات یونسکو برج‌ قابوس در راه است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، قربان عباسی صبح امروز در جمع مدیران شرق گلستان با بیان اینکه عدم تخصیص اعتبارات برج قابوس به خاطر زمان ثبت برج در پایان سال میلادی است اظهار داشت: قرار است اعتبار ویژه این برج در سال آینده به شهرستان گنبدکاووس داده شود.

رشد 70 درصدی شمار گردشگران خارجی گلستان

وی با بیان اینکه برج قابوس مقصد گردشگران خارجی در استان گلستان است، تصریح کرد: شمار گردشگران خارجی استان 70 درصد بیشتر از سال گذشته شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان با اشاره به اینکه 62 هزار توریست خارجی وارد استان گلستان شده‌اند افزود: مقصد گردشگران خارجی برج‌ قابوس است. 

عباسی از طراحی حدود 60 تابلو توسط بخش خصوصی برای معرفی برج‌ قابوس خبر داد که به‌زودی نصب خواهد شد.

ملی شدن محل رخداد شهدای پنج آذر گرگان

وی از ملی شدن محل رخداد شهدای پنج آذر گرگان خبر داد و گفت: محل شهادت شهدای 12 دی شهرستان گنبدکاووس در شهرستان گالیکش نیز ملی خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان با اشاره به توجه گردشگران به تالاب‌های بین‌المللی شهرستان گنبدکاووس گفت: ساماندهی آلاگل مورد توجه میراث فرهنگی و گردشگری است.

عباسی با اشاره به اینکه برج قابوس متعلق به همه کشور است و جهانی شدن آن رخداد بزرگی است که باید از همه مسئولانی که در ثبت آن زحمت کشیده‌اند قدردانی کرد افزود: دیوار گرگان که از نظر طول سومین دیوار جهان است نیز در نوبت جهانی شدن است. 

نمایندگی میراث فرهنگی گنبدکاووس به اداره شهرستانی تبدیل می‌شود

وی از اهتمام اداره کل میراث فرهنگی استان در ارتقای نمایندگی میراث فرهنگی گنبدکاووس به اداره شهرستانی خبر داد و گفت: ساماندهی موزه ملی برج قابوس در اطراف برج نیز از برنامه‌های اداره کل است.

این مسئول از پیگیری درخواست اعتبار برای جایگزینی سالن شهید رجایی که در راستای آزادسازی حریم برج‌ قابوس تخریب شد خبر داد و گفت: خالد نبی را نیز آسفالت خواهیم کرد.

انتهای پیام/2307/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول