اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی قلعه‌گنج:

سوخت ادوات کشاورزی معضل بزرگ کشاورزان است

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قلعه‌گنج گفت: سوخت ادوات کشاورزی معضل بزرگی سد راه کشاورزان این شهرستان است و در فصول کاشت و برداشت با مشکل شدید سوخت مواجه هستند.

سوخت ادوات کشاورزی معضل بزرگ کشاورزان است

به گزارش خبرگزاری فارس از قلعه‌گنج محمد یزدان‌خواه بعد از ظهر امروز در ستاد سوخت شهرستان قلعه‌گنج اظهار داشت: با توجه به فصل کاشت و برداشت محصولات و استفاده از ادوات سنگین کشاورزی که به صورت مهاجر به این شهرستان آمده و فعالیت می‌کنند نیاز به اختصاص مناسب سوخت داریم.

وی افزود: با توجه به کاشت 14 هزار هکتاری گندم و 450 هکتاری کلزا، کشت‌های مناسب دیگر جایگزین می‌شوند تا در نهایت، مصرف آب کاهش یابد و قاچاق سوخت بی‌معنی شود.

یزدان‌خواه با بیان اینکه سوخت ادوات کشاورزی معضل بزرگی سد راه کشاورزان است و باید خوش‌بینی و امیدواری را در آنها افزایش دهیم، عنوان کرد: در فصول کاشت تعداد 500 دستگاه تراکتور و در فصول برداشت نیز تعداد 50 دستگاه کمباین با مشکل شدید سوخت مواجه هستند.

ایوب فلاحی سرپرست فرمانداری قلعه‌گنج گفت: اولویت اول ما در بحث سوخت، موتورهای کشاورزی دیزلی هستند که باید چاره‌ای در حد توان منطقه برای این اقشار انجام دهیم.

وی افزود: به دلیل ریزش باران و نزولات آسمانی و سرمای بیش از حد هوا در بعضی از مناطق کوهستانی نیاز به نفت در این روستاها دیده می‌شود و باید راهکار مناسب برای این مردم ارائه شود تا خدای نکرده به قطع درختان دچار نشوند.

فلاحی گفت: قاچاق سوخت در این شهرستان نسبت به شهرستان‌های هم‌مرز کمتر است و کشاورزان بیشتر سوخت خود را صرف کشاورزی می‌کنند و اندک آنها در مسیر قاچاق و فروش سوخت افتاده‌اند که باید آنها را هم با موانع قانونی و نظارت بیشتر به سمت توسعه منطقه و کشاورزی سوق دهیم.

وی تصریح کرد: برای رفع معضل قاچاق سوخت باید یک تیم مرکب از ادارات مربوطه تشکیل شود و سعی کنیم این مشکل نیز به حد صفر برسد، در این کمیته لازم است نسبت به کارشناسی چاه‌های غیرفعال نیز برنامه‌ریزی شود.

فلاحی بیان کرد: از 93 درصد کشاورزی شهرستان 80 درصد آن غیراصولی است و باید فکر نو و تداوم رشد آبیاری تحت فشار و نوین و کشت محصولات کم‌آب را استفاده کنیم تا در این زمینه کشاورزان از کشت غرقابی به شدت خودداری کنند.

انتهای پیام/80004/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول