اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار آبادان مطرح کرد

مشارکت 78 تیم در مسابقات فوتسال محلات آبادان/اشاعه ورزش فوتبال در آبادان

خبرگزاری فارس: شهردار آبادان گفت: دومین دوره مسابقات لیگ فوتسال محلات با هدف توسعه و اشاعه ورزش همگانی و نیز کشف استعداد‌های بومی با مشارکت 78 تیم توسط شهرداری و هیئت ورزش‌های همگانی آبادان برگزار شد.

مشارکت 78 تیم در مسابقات فوتسال محلات آبادان/اشاعه ورزش فوتبال در آبادان

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، محمودرضا شیرازی پنج‌شنبه شب در مراسم اختتامیه دومین دوره مسابقات لیگ فوتسال محلات آبادان که با حضور مسئولان شهری انجام شد، گفت: یکی از برنامه‌هایی که بنده قبل از انتخاب به عنوان شهردار و خدمتگزار مردم به شورای اسلامی شهر دادم، توسعه و اشاعه ورزش فوتبال در محلات بود.

وی اظهار داشت: به همین دلیل در کمتر از دو سال، هفت زمین چمن مصنوعی در مناطق کم‌برخوردار شهر به بهره‌برداری رسید و سال قبل با توجه به اینکه در آستانه سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار داشتیم، تصمیم گرفته شد برای نخستین‌بار در استان خوزستان لیگ محلات فوتبال را برگزار کنیم.

شیرازی ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و با هدف ایجاد نشاط و ارتقای فضای صمیمیت در میان جوانان و تأمین اوقات فراغت شهروندان، دو دوره لیگ محلات انجام شد که این مسابقات با همکاری و مشارکت صمیمانه اداره ورزش و جوانان و هیئت فوتبال آبادان به خوبی برنامه‌ریزی شد.

*ثبت نام 78 تیم محلات

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی شهرستان آبادان خاطرنشان کرد: امسال 78 تیم برای حضور در لیگ محلات ثبت‌نام کردند که این رقم شامل منطقه یک تعداد 26 تیم، منطقه دو، 36 تیم و منطقه سه، 16 تیم بود که استقبال چشمگیر از این رقابت‌ها را نشان می‌دهد.

شیرازی با اشاره به اینکه سال قبل مسابقات در یک ماه انجام شد، تصریح کرد: مسابقات امسال از هفت مهرماه (سالروز ولادت حضرت امام رضا (ع)) آغاز شد و پس از 130 روز با انجام 135 بازی مسابقات به پایان رسید.

مدیر سامانه شهری آبادان عنوان کرد: 84 دیدار در مرحله مقدماتی برگزار شد که در پایان آن 8 تیم از منطقه یک، 12 تیم از منطقه دو و 8 تیم از منطقه سه به مرحله دوم راه یافتند که مسابقات خود را در دی‌ماه برگزار کردند.

*رد و بدل شدن 741 گل در بازی‌های محلات آبادان

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی شهرستان آبادان یادآور شد: در رقابت‌های امسال 741 گل رد و بدل شد که میانگین 48/5 گل در هر مسابقه نشان از کیفیت بالای بازی‌ها دارد.

شهردار آبادان متذکر شد: مسابقات امسال به صورت دوره‌ای و به معنای واقعی لیگی برگزار شد و این تفاوت مسابقات با سال گذشته بود که بیش از چهارماه به طول انجامید و حدود یک هزار ورزشکار و فوتبالیست را درگیر انجام مسابقات کرد که چنانچه با خانواده‌ها، تماشاگران و برگزارکنندگان محاسبه شود، بیش از سه هزار نفر می‌شود.

*معرفی تیم‌های برتر

وی ابراز داشت: در نهایت چهار تیم شهید سخراوی، شهید منافی، شهید صابری و شهید بهرامی به عنوان تیم‌های صعود کرده به مرحله نهایی دیدارهای خود را برگزار کردند که در پایان تیم شهید سخراوی از منطقه دو عنوان قهرمانی لیگ محلات سال جاری را که با نام «جام 34» به مناسبت سی و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی نامگذاری شده بود از آن خود کرد و تیم‌های شهید بهرامی و شهید صابری عناوین دوم و سوم را کسب کردند و تیم شهید منافی نیز به عنوان «تیم اخلاق» این دوره معرفی شد.

*جوایز میلیونی به تیم‌های اول تا سوم لیگ فوتسال محلات آبادان

شیرازی، جوایز این مسابقات را طبق قول قبلی میلیونی ذکر کرد و اذعان داشت: به تیم قهرمان سه میلیون تومان و تیم‌های دوم و سوم نیز به ترتیب 2 و 5/1 میلیون تومان به صورت نقدی پرداخت شد. همچنین به تیم اخلاق نیز 500 هزار تومان هدیه داده شد.

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی شهرستان، با اشاره به فعالیت‌های این هیئت ورزشی گفت: ما یک تقویم ورزشی در سال جاری تعریف کردیم که به صورت هفتگی در روزهای تعطیل و جمعه برگزار می‌شود. آمار نشان می‌دهد از سال گذشته تاکنون میزان مشارکت مردم هفته به هفته بهتر شده و می‌توان ادعا کرد که برگزاری این ورزش‌ها نهادینه شده است.

انتهای پیام/2329/ذ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول