اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم خبر داد

راه‌اندازی باشگاه‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: راه‌اندازی باشگاه‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها در راستای تقویت کرسی‌ها آزاداندیشی صورت گرفته و همایش سراسری «کرسی‌های آزاداندیشی» در نیمه دوم فروردین 92 برگزار می‌شود.

راه‌اندازی باشگاه‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، جلیل دارا ظهر امروز در هجدهمین نشست معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های منطقه دو کشور به میزبانی دانشگاه بناب از موضوع انتخابات آینده ریاست جمهوری و نحوه اجرای کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها به عنوان دغدغه‌های مهم دانشجویی در دانشگاه‌ها نام برد.

وی اظهار کرد: با توجه به حساسیت ویژه انتخابات آینده ریاست جمهوری ایران و از سویی وجود حدود پنج میلیون نفر دانشجو در کشور می‌تواند بستر مناسبی را برای برگزاری یک انتخابات بانشاط و حداکثری فراهم کند.

دارا با تأکید بر حضور حداکثری مردم و دانشگاهیان در انتخابات اظهار کرد: دانشگاه‌ها باید ابعاد و وجوه حضور کاندیداها را تبیین کنند.

وی هشدار داد: غفلت از حضور حداکثری و تضعیف وحدت بین گروه‌های مختلف در آستانه انتخابات چنان ضربه‌ای به بدنه سیاسی کشور می‌زند که جبران آن مشکل خواهد بود.

دارا خواستار تشکیل و فعالیت جلسات اتاق فکر و شوراهای مشورتی دانشگاه‌ها برای جذب مشارکت حداکثری انتخابات آینده شد و گفت: متأسفانه از ظرفیت اساتید دانشگاه‌ها در این جلسات کمتر استفاده می‌شود که باید این موضوع پررنگ‌تر شود.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها باید از تشکل‌های دانشجویی که در فعالیت خود دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب را تأمین می‌کنند، حمایت جدی داشته باشند.

جلیل دارا همچنین دانشگاه‌های منطقه دو را به لحاظ قرار گرفتن در موقعیت شمال‌غرب کشور و برخورداری از فضای قومیتی و تعصبی دارای اهمیت و توجه ویژه دانست و گفت: باید با تدوین نظام نامه خاصی برای دانشگاه‌های این منطقه آسیب‌های قوم گرایی و تعصبات توخالی به دانشگاهیان تبیین و تشریح شود.

وی اظهار داشت: در همین زمینه تقویت نشریه‌های سالم و پرمحتوا می‌تواند راهکار بهتری برای تقویت همبستگی و وحدت ملی در بین دانشگاهیان باشد اما باید این نشریات به دقت کنترل و نظارت شوند.

13 درصد سرانه دانشجویان باید صرف مسائل فرهنگی شود

دارا در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر لزوم تعامل نزدیک معاونت‌های فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌ها گفت: بر اساس قانون باید 11 تا 13 درصد سرانه دانشجویان به عنوان سرانه فرهنگی اختصاص داده شود که معاونان فرهنگی باید تحقق و جذب این سرانه را پیگیری و عملی کنند.

وی به اهمیت کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: روند برگزاری این کرسی‌ها و نحوه استفاده از ظرفیت آنها تاکنون رضایت بخش بوده و راه‌اندازی باشگاه‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها هم در راستای تقویت این کرسی‌ها صورت گرفته و همایش بزرگ و سراسری «کرسی‌های آزاداندیشی» نیز در نیمه دوم فروردین ماه سال آینده برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه بناب نیز در ابتدای این نشست اهداف و محورهای این نشست را بررسی برنامه‌ها و اقدامات دانشگاه‌ها در رابطه با اقتصاد مقاومتی، تبیین برنامه‌های دانشگاه‌ها در خصوص نحوه ورود و مشارکت حداکثری در انتخابات آتی ریاست جمهوری و همچنین تبادل تجارب موفق و مؤثر دانشگاه‌ها در رابطه با ارتقای فرهنگ حجاب و عفاف دانشجویان اعلام کرد.

قربانعلی حقیقت‌دوست گفت: در این نشست یک روزه معاونان فرهنگی و دانشجویی 20 دانشگاه دولتی از 10 استان کشور حضور داشتند.

هم اکنون بیش از یک‌هزار و 800 دانشجو در 15 رشته تحصیلی در مقاطع کارشناسی تا دکترا در دانشگاه بناب مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/60002/و40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول