اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

ریل‌گذاری راه‌آهن از اسفند ماه/ در مسابقه خدمت برنده حقیقی مردم هستند

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: ماه آینده با حضور رئیس جمهور یا معاون اول رئیس جمهور ریل‌گذاری راه‌آهن اردبیل و 18 هزار مسکن مهر در اردبیل افتتاح می‌شود.

ریل‌گذاری راه‌آهن از اسفند ماه/ در مسابقه خدمت برنده حقیقی مردم هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد که همزمان با ایام‌الله دهه فجر پیش از خطبه‌های نماز جمعه اردبیل در جمع نمازگزاران سخن می‌گفت، اظهار داشت: همزمان با ایام‌الله دهه فجر 325 پروژه عمرانی با 240 میلیارد تومان و 65 پروژه اقتصادی و تولیدی با 127 میلیارد تومان اعتبار افتتاح شد تا مردم این استان که همیشه در صحنه بوده و ولایت‌مدار می‌باشند از مزایای آن استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: اسفند ماه در کنار افتتاح 18 هزار واحد مسکن مهر و واگذاری آن به متقاضیان ریل‌گذاری 60 کیلومتر از راه‌آهن اردبیل میانه نیز آغاز می‌شود.

استاندار اردبیل به گستردگی دستاوردهای انقلاب اسلامی و ضرورت تبیین آن اشاره کرد و یادآور شد: بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی سپردن امورات مردم به خود مردم بود چرا که در رژیم شاهنشاهی در راس مملکت شاهی بود که آمریکا و هم‌پیمانانش منصوب کرده بودند که نه تنها اختیاری از خود نداشت بلکه اجیر شده آمریکا بوده است.

نیکزاد گفت: به برکت انقلاب اسلامی و در قالب انتخابات متعدد اعم از ریاست جمهوری، مجلس، شوراها و خبرگان کار به خود مردم سپرده شده و مردم به صورت مستقیم و غیر‌مستقیم خادمانشان را انتخاب می‌کنند.

این مسئول عنوان کرد: در هیچ نقطه‌ای از دنیا چنین حکومتی را سراغ نداریم که کار به دست خود مردم انجام شود و در این نظام محبوب‌ترین خدمتگزاران و عزیز‌ترین آنها کسانی هستند که بیشتر در سنگر خدمتگزاری حاضر باشند.

استاندار اردبیل با بیان اینکه در این فرمول محبوبیت مسابقه‌ای نیز بین مسئولان برگزار شده که خادم‌ترین معلوم و مشخص شود، افزود: دولت نهم و دهم از بین دولت‌های گذشته خادم‌ترین و صادق‌ترین آنها بوده‌اند.

زمان شاه در عالم تخیل هم فکر نمی‌کردیم به انرژی هسته‌ای دست یابیم.

نیکزاد در بخش دیگری از سخنان خود به پیشرفت‌های علوم و فنون جدید ایران و تاثیر آنها در عمران و آبادانی بیشتر اشاره کرد و بیان داشت: قبل از انقلاب اسلامی کمتر از 30 درصد مردم این استان سواد خواندن و نوشتن داشتند در حالی که هم اکنون 75 هزار دانشجو در دانشگاه‌های متعدد این استان تحصیل می‌کنند.

این مسئول تصریح کرد: کشورمان امروز در تولید علم جزو 10 کشور برتر دنیاست که در صنایع سدسازی، پل‌سازی، برج‌‌سازی، اتوبان‌سازی، پتروشیمی، نیروگاه آبی، بادی و هسته‌ای قدرت قاهرش را به نمایش گذاشته در حالی که زمان شاه در عالم تخیل نیز فکر نمی‌کردیم به دست جوانان این کشور به انرژی هسته‌ای دست یابیم یا بتوانیم نیروگاه هسته‌ای بسازیم.

رئیس شورای اداری استان به وجود پزشکان هندی و پاکستانی در کشورمان و طبابت با هزار منت اشاره کرد و ادامه داد: بعد از گذشت 34 سال ایران اسلامی ما امروز در رشته‌های مختلف پزشکی نیروهای بومی را تربیت کرده است که هر کدام از آنها امروز آوازه و شهرتی یافته‌اند.

نیکزاد به ساخت تجهیزات مختلف نظامی دفاعی اعم از موشک، تانک و هواپیماهای جنگی اشاره کرد و ابراز داشت: امروزه به واسطه اقتدار نیروهای مسلح ما کشورهای همسایه ما نیز در کمال آرامش زندگی می‌کنند.

بهر‌ه‌مندی 50 درصد جمعیت روستایی اردبیل از گاز طبیعی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی با برشمردن گوشه‌هایی از عمران و آبادانی در سال‌های اخیر ابراز داشت: با لوله‌کشی 2 هزار کیلومتر گاز طبیعی از خوزستان به اردبیل رسیده و ساکنان تمام شهرهای استان و همچنین 50 درصد جمعیت روستایی از این نعمت بهره‌مند هستند.

استاندار اردبیل افزود: تا پایان سال 94 تمام روستاهای استان از نعمت گاز بهره خواهند برد.

نیکزاد به برخورداری 80 درصد جمعیت روستایی استان از آب شرب، 100 درصد روستاهای بالای 10 خانوار از نعمت برق اشاره کرد و گفت: به برکت انقلاب اسلامی از یک هزار و 200 کیلومتر راه روستایی بالای 20 خانوار هزار کیلومتر آسفالت شده است.

رئیس شورای مسکن استان یادآور شد: از 110 هزار واحد مسکن روستایی تاکنون 50 درصد نوسازی و مقاوم‌سازی شده و تا پایان برنامه پنجم تمام خانه‌های روستایی در این استان مقاوم‌سازی می‌شود.

نیکزاد ساده‌زیستی مسئولان از رهبر فرزانه انقلاب گرفته تا مدیران رده پایین را از برجستگی‌های دیگر انقلاب برشمرد و خاطرنشان کرد: به برکت انقلاب اسلامی و در سایه حفظ اصول و ساده‌زیستی در دنیا الگو شده‌ایم.

وی دغدغه تمام مسئولان و مقام معظم رهبری را مسائل اقتصادی و اشتغال اعلام کرد و ادامه داد: نامگذاری سال‌ها با محوریت اقتصادی اعم از جهاد اقتصادی و حمایت از تولید نشان می‌دهد که عموم مردم انتظار رفع مشکلات اقتصادی و اشتغال را دارند.

وی حل مشکل بیکاری را منوط به تولید بیشتر و با کیفیت دانست و تصریح کرد: ما در دو محور توسعه استان را اساس قرار دادیم تا بتوانیم هم در حوزه کشاورزی و رونق صنایع وابسته و هم گردشگری با ورود سالانه 10 تا 15 میلیون گردشگر فضای توسعه جدی را برای اشتغال و تولید مضاعف فراهم آوریم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود به مهار آب‌های سطحی و ضرورت تبدیل اراضی دیم به آبی با دف تولید مضاعف‌تر اشاره کرد و اظهار داشت: سدهای در حال احداث استان با اولویت شرب و کشاورزی به سرعت تکمیل شده و در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/62001/ق40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول