اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار همدان:

ادارات همدان به ایجاد کتابخانه مشارکتی اهتمام ورزند

خبرگزاری فارس: فرماندار همدان گفت: اداراتی که کتابخانه ندارند موظف هستند کتابخانه‌های مشارکتی را در اداره و سازمان خود ایجاد کنند.

ادارات همدان به ایجاد کتابخانه مشارکتی اهتمام ورزند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسن قهرمانی‌مطلق ظهر امروز در آئین افتتاح کتابخانه مشارکتی هلال احمر با بیان اینکه کتابخانه‌ها نقش زیادی در فرهنگ مطالعه مفید در جامعه دارند، گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی آمادگی دارد تا در صورت نیاز هر کدام از کتابخانه‌ها، نسبت به تجهیز آنها اقدام کند.

این مسئول با مطلوب دانستن فضا و مکان کتابخانه هلال احمر یادآور شد: اداراتی که کتابخانه ندارند نیز موظف هستند چنین کتابخانه‌هایی را در اداره و سازمان خود ایجاد کنند.

فرماندار شهرستان همدان یادآور شد: در برخی محلات همدان فقدان کتابخانه احساس می‌شود که امیدواریم با ایجاد کتابخانه در این محلات، فرهنگ کتاب و کتابخوانی و مطالعه مفید در جامعه رواج یابد.

وی مردم همدان مردمی فرهنگی و فرهنگ‌دوست دانست و افزود:‌ مردم ما همواره با حضور در اماکن فرهنگی نشان دادند که فرهنگ جای خود را در زندگی آنها باز کرده و هرجا لازم بوده، حضور یافته‌اند.

قهرمانی‌مطلق اضافه کرد: تا قبل از سال 84، در شهرستان همدان 10 باب کتابخانه به متراژ 5 هزار و 566 متر مربع وجود داشت که اکنون با افزایش به 17 کتابخانه، زیربنای کتابخانه در همدان به 15 هزار و 228 متر مربع رسیده است.

این مسئول با مهم دانستن کتابخانه‌های مشارکتی اذعان کرد: اگر کتابخانه‌های مشارکتی و تخصصی ادارات افزایش یابد، در مدیریت یکپارچه گام‌هایی برداشته‌ایم که فضا و متراژ نیز افزایش می‌یابد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر همدان نیز با بیان اینکه کتابخانه هلال احمر همدان در طبقه نخست این اداره در دسترس همگان قرار می‌گیرد، افزود: از سال 80 این کتابخانه روند خود را آغاز کرد و به محل فرهنگی برای جوانان و جمعیت هلال احمر استان تبدیل شد.

حمید ره‌انجام بیان داشت: این کتابخانه با مشارکتی شدن ماهانه با مشارکت نهاد کتابخانه‌ها تجهیز می‌شود.

وی با بیان اینکه در پایگاه‌های امداد جاده‌ای نیز کتاب‌هایی لحاظ شده است، متذکر شد: در هر پایگاه امداد جاده‌ای 300 کتاب، در نظر گرفته شده که هم امدادگران و هم کسانی که در مواقع اظطراری اسکان می‌شوند، از آن استفاده کنند.

انتهای پیام/89003/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول