اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با ایام سالگرد پیروزی انقلاب

دانشگاه فرهنگیان در اردبیل آغاز به کار کرد

خبرگزاری فارس: همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دانشگاه فرهنگیان پردیس بنت‌الهدی صدر خواهران اردبیل فعالیتش را آغاز کرد.

دانشگاه فرهنگیان در اردبیل آغاز به کار کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسمی که صبح امروز و در محل سالن اجتماعات مدیریت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در اردبیل برگزار شد، رئیس دانشگاه فرهنگیان پردیس بنت‌‌الهدی صدر خواهران اردبیل در سخنانی اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان صدقه جاریه شهید باهنر و رجایی است که به عنوان محصول اندیشه این شهیدان محیط مناسبی را برای تربیت فرهنگیان جامعه و تامین منابع انسانی فراهم آورده است.

زهرا متکلم خاطرنشان کرد: از امروز تعدادی از دختران هوشمند این جامعه خلعت زیبای معلمی را بر تن می‌کنند که امیدواریم گام‌های استوار آنها زمینه‌ یک تحول اساسی را فراهم آورده و اسباب قله‌نشینی معلمان و تثبیت این موقعیت بهتر و شایسته فراهم آید.

وی یادآور شد:‌ لحظه به لحظه و قدم به قدم مسیر زندگی دانشجویان این دانشگاه وقف کار نیک و ماندگار تربیت نسلی می‌شود که آینده این سرزمین از آن آنهاست.

رئیس دانشگاه فرهنگیان پردیس بنت‌‌الهدی صدر خواهران اردبیل گفت: تاکنون دانشگاهی به ارزشمندی و ماندگاری دانشگاه فرهنگیان که هم بعد تربیتی و هم بعد توانمندی نیروی انسانی در آن مطرح بوده شکل نگرفته بود، به طوری که دانشجویان این دانشگاه علاوه بر اینکه در دو سال اول با اصول تئوری آشنا می‌شوند، در دو سال دوم به صورت عملی و مهارتی با حرفه معلمی انس می‌گیرند.

متکلم عنوان کرد: این معلمان شاخصه‌ها و هدف‌گذاری‌های حرفه‌ای را رعایت کرده و زمینه یک اقدام مثبت را در تربیت و تعالی بهتر و رو به جلو فراهم می‌آورند.

این مسئول با یادآوری اینکه در دو سال اول در این دانشگاه دانشجویان رشد علمی پیدا کرده و در دو سال پایانی در مدرسه و دانشگاه حضور یافته و ساعات خود را با مهارت‌آموزی سپری می‌کنند، بیان داشت: این دانشگاه دارای هیئت امنایی است که در راس آن شخص رئیس جمهور قرار داد و اساسنامه آن نیز پیشرفته‌ترین اساسنامه و مهمترین برنامه منشور اخلاقی است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان پردیس بنت‌‌الهدی صدر خواهران اردبیل با اشاره به اینکه در این منشور رعایت اخلاق اسلامی، جدیت در تهذیب نفس، تلاش در تقویت روحیه خودباوری و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر مدنظر بوده است، افزود:‌ در کنار این مبانی و رعایت آنها اصل امانتداری و همچنین شرکت فعال در فعالیت‌های قرآنی و مسابقات نیز مورد توجه قرار گرفته است.

متکلم تصریح کرد: آنچه که در این دانشگاه به عنوان یکی از ماندگار‌ترین اسناد تحول بنیادین مدنظر بوده است، رشد و بالندگی دانشجویانی است که توانسته‌‌اند در سایه قرآن هدایت شده و از کتاب قرآن و سنت رسول‌الله برای ادامه حیات طیبه استفاده کنند.

وی ادامه داد: عزت نفسی که امروز معلمان از آن برخوردار هستند قطعاً در این دانشگاه نمود عینی‌تر پیدا می‌کند، چرا که به رغم دغدغه‌های شغلی این قشر معلم هستند که همیشه عزت نفس خود را حفظ کرده و اجازه ندادند کوچکترین خدشه‌ای در این مسیر وارد شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس دانشگاه فرهنگیان پردیس بنت‌‌الهدی صدر خواهران اردبیل در پایان سخنان خود با قدردانی از همت وزیر اندیشمند آموزش و پرورش در راه‌اندازی این دانشگاه ابراز داشت: ضرورت دارد بهترین امکانات در اختیار دانشگاه فرهنگیان قرار گیرد.

انتهای پیام/62001/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول