اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خلخال:

زکات آزمایشی الهی برای بندگان است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان خلخال گفت: زکات آزمایش و امتحانی از سوی خداوند برای بندگان است.

زکات آزمایشی الهی برای بندگان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام امیر رشتبری ظهر امروز در همایش زکات شهرستان خلخال اظهار داشت: زکات آزمایش و امتحانی از سوی خداوند برای بندگان است و تمامی اعمال بندگان در دنیا در پیشگاه خداوند ثبت و ضبط می‌شود.

وی گفت: رعایت واجبات در زندگی طبق دستورات خداوند در تمامی ادیان وجود داشته و در دین اسلام نیز تاکید بسیاری از سوی پیامبر رحمت و مودت حضرت محمد (ص) و ائمه اطهار (ع) بر این امر شده است.

امام جمعه شهرستان خلخال یادآور شد: در قرآن کریم و احادیث اسلامی بارها بر پرداخت زکات تاکید شده که عبادت و نماز اگر بدون پرداخت زکات باشد، در درگاه باری تعالی مقبول نیست.

رشتبری بیان داشت: خداوند مالک تمام هستی است و تمامی اموال، آسمان‌ها، زمین، خاک و آب از آن اوست و توجه به دستورات دینی و معنوی الهی در زندگی بر همگان واجب است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از پرداخت‌کنندگان زکات خاطرنشان کرد: رفع نیاز نیازمندان، رفع مشکل ایتام و جاری ساختن سنت‌های حسنه و نیک در جامعه اسلامی مشاهده می‌شود، اما باید بیشتر از اینها جامعه اسلامی به این امر پایبند باشد.

امام جمعه شهرستان خلخال افزود: خداوند تمامی الگوهای زندگی بشر را تعریف کرده و در مجموعه‌ای نفیس و پر ارزش که همان کتاب آسمانی قرآن است برای مسلمانان و در سایر ادیان با کتاب‌های آسمانی‌شان نازل کرده که اگر در مسیر درست گام برداریم موجبات خوشبختی و سعادت در دنیا و آخرت فراهم می‌شود.

رشتبری ادامه داد: زکات باعث خیر و برکت در محصولات کشاورزی و سایر امورات زندگی می‌شود و توجه به این امر می‌تواند جایگاه مادی و معنوی انسان را ارتقا بخشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در پایان این مراسم از خیرین زکات شهرستان خلخال با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

در ده ماه گذشته در استان اردبیل بیش از 20 میلیارد ریال صدقات، 46 میلیارد ریال زکات و 70 میلیارد ریال در قالب کمک‌های مردمی و ثبتی و انتظامی بوده است و این ارقام بیش از 70 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

انتهای پیام/62008/ب20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول