اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بوشهر تاکید کرد

ایجاد صندوق حمایت از کارآفرینان در استان بوشهر

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: ایجاد صندوق حمایت از کارآفرینان و متصدیان شرکت‎های دانش بنیان در استان بوشهر ضروری است.

ایجاد صندوق حمایت از کارآفرینان در استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری پیش از ظهر امروز در نشست با نخبگان استان بوشهر اظهار داشت: اقداماتی که تاکنون در این زمینه انجام شده خوب است اما کافی نیست و با توجه به افق دید مقام معظم رهبری شتاب ایران در عرصه تولید علم باید بیش از این باشد و این حوزه باید فوق روز بوده در حالی که ما هنوز در ابتدای کار هستیم.

وی اضافه کرد: حمایت از نخبگان حمایت از استقلال، آزادی، نظام و حمایت از کار و سرمایه و تولید ایرانی است و این قشر در سنگر مقاومت در حوزه تهاجم اقتصادی و تحت تاثیر تهدیدات و تحریم‎های خارجی است و باید با تمام توان از آنان حمایت کرد.

صفایی بوشهری با بیان اینکه استعدادهای شگرفی در استان بوشهر وجود دارد ادامه داد: باید بانک اطلاعاتی که پاسخگوی نیازمند‎ی‎های استان در حوزه‎های انرژی، تجارت، کشاورزی و صنایع اقماری آن باشد به منظور حمایت از استعدادهای برتر و نخبگان ایجاد شود.

امام جمعه بوشهر یادآور شد: نظام اگر بخواهد به توفیقات عالی در عرصه توسعه و پیشرفت برسد باید در حوزه علم و دانش یک استراتژی روشن و مدیریت کارآمد در قالب یک پروژه مشخص خودکفایی، علمی، تولید و مرجعیت علمی، تبدیل علم به فناوری و تبدیل فناوری به محصول، مدیریت عرضه محصول و ایجاد ثروت ملی برای کشور داشته باشد.

وی تاکید کرد: اگر بخواهیم در رقابت‎های بین‌المللی جایگاه ویژه‎ای داشته باشیم باید در عرصه علم و حمایت از آن و تبدیل به محصول بنیادین برنامه‎ریزی خاصی داشته باشیم که با نگاه مقام معظم رهبری در سند جامعه علمی کشور همخوان و هماهنگ باشد.

صفایی بوشهری با بیان اینکه این سند باید در استان بومی‏سازی و مدیریت شود گفت: پارک‎های علم و فناوری یکی از مراکز مهم در عرصه تولید و تبدیل علم به محصول و ثروت و رفع نیاز جغرافیای نیازمندی‎های داخلی است.

وی خاطرنشان کرد: پارک‎ها در کنار دهکده دانایی و جزیره‎های دانش و فناوری مراکزی هستند که با تولید محصول و خودکفایی علمی موجب اقتدار نظام در فضای ملی و بین‌المللی خواهد شد و باید در قالب بسته حمایتی جامع هم در حوزه نظریه‎پردازی و هم بازاریابی و مدیریت بازار به طور جدی برنامه‎ریزی و اقدام کرد.

انتهای پیام/66007/ر30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول