اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طلوع فجر / 385

تاج‌الدین: راه‌اندازی 8 ایستگاه مطالعه در فرودگاه بین‌المللی مهرآباد

خبرگزاری فارس: کارشناس ایستگاه مطالعه مفید اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران از راه‌اندازی هشت ایستگاه مطالعه در فرودگاه بین‌المللی مهرآباد برای نخستین بار خبر داد.

تاج‌الدین: راه‌اندازی 8 ایستگاه مطالعه در فرودگاه بین‌المللی مهرآباد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران، مهدی تاج‌الدین از راه‌اندازی هشت ایستگاه مطالعه در فرودگاه بین‌المللی مهرآباد برای نخستین بار خبر داد و گفت: این هشت ایستگاه جزو نخستین سازه‌ها از مجموع 16 ایستگاه مطالعه اختصاص یافته به این استان توسط نهاد کتابخانه‌ای کشور است.

وی با بیان این‌که این ایستگاه همزمان با سراسر کشور در محل فرودگاه بین‌المللی مهرآباد افتتاح شده است، یادآور شد: در این ایستگاه 15 بخش برای جاگذاری 15 عنوان کتاب در نظر گرفته شده که هر بخش نیز ظرفیت 50 جلد کتاب را دارد.

کارشناس ایستگاه مطالعه مفید استان با بیان این‌که از این تعداد پنج عنوان کتاب کودک و نوجوان و 10 عنوان کتاب مخصوص بزرگسالان است، یادآور شد: کتاب‌های کودک و نوجوان شامل مقاطع مختلف پیش دبستانی، کودکان سال‌های آغاز دبستان، پایان دبستان، نوجوانان مقطع راهنمایی و دبیرستان است.

وی افزود: از 10 عنوان کتاب مخصوص بزرگسالان برای اولین‌بار یک عنوان کتاب ویژه نوسوادان بزرگسال اختصاص داده شده است تا امکان استفاده این قشر نیز از کتاب‌ها مهیا شده باشد.

وی کتاب‌های بزرگسالان را نیز با موضوعاتی نظیر دین، داستان، شعر، طنز، خانواده، تاریخ، اندیشه، علوم قرآنی، 14 معصوم، علوم و فنون، ادبیات، غرب‌شناسی و دو عنوان برای افراد با تحصیلات کمتر از مقطع راهنمایی عنوان کرد.

تاج‌الدین هدف از اجرای این طرح را انتقال کتابخانه به فضای پر تردد به منظور دسترسی آسان به کتاب، نهادینه کردن فرهنگ مطالعه، توسعه مطالعه مفید و افزایش سطح کتابخوانی در استان عنوان کرد.

انتهای پیام/2462/م20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول