اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی - امنیتی استاندار گلستان:

مجلس اعتبارات بسته فرهنگی ریاست‌جمهوری به گلستان را تصویب نکرد

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی - امنیتی استاندار گلستان گفت: در سال‌جاری هیچ اعتباری از سوی مجلس به منظور بسته فرهنگی ریاست‌جمهوری به گلستان مورد تصویب قرار نگرفته و ابلاغ نشده است.

مجلس اعتبارات بسته فرهنگی ریاست‌جمهوری به گلستان را تصویب نکرد

علیرضا جمشیدی عصر امروز در حاشیه هفتمین جلسه کارگروه بانوان و خانواده استان در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: در سال‎های 1389 و 1390 بخشی از اعتبارات بسته فرهنگی به گلستان تعلق گرفت، اما امسال هیچ اعتباری ابلاغ نشده است.

وی، میزان اعتبار بسته فرهنگی به گلستان را سالانه 40 میلیارد تومان عنوان کرد و ادامه داد: مجموع اعتباراتی که قرار بود در طول برنامه پنجم توسعه به استان تخصیص پیدا کند، معادل 200 میلیارد تومان بود که در سال 1389 حدود 10 میلیارد تومان و در سال 1390 حدود چهار میلیارد تومان از مبلغ پیش‎بینی شده به استان ابلاغ شد.

در زمینه فرهنگی با کمبود اعتبارات مواجه هستیم

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان با بیان اینکه در زمینه فرهنگی با کمبود اعتبارات مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: اعتبار بسته فرهنگی که در سفر رئیس‌جمهور برای استان‎ها مصوب و پیش‎بینی شده بود، اگر به تصویب مجلس می‎رسید و به استان‎ها ابلاغ می‎شد، می‎توانستیم مشکلات موجود را برطرف کنیم.

جمشیدی در خصوص کارنامه دستگاه‎های فرهنگی در کاهش آسیب‎های اجتماعی تصریح کرد: به دلیل اینکه دستگاه‌های فرهنگی به میزان اعتبار، توانمندی و استعدادهای خودشان عمل می‎کنند، طبیعی است که دستگاه‎های فرهنگی نیز بیکار ننشسته‎اند، اما این فعالیت و اعتبار برای اجرای طرح جامع در استان کافی نیست.

وی افزود: اگر بخواهیم طرح جامع را در گلستان اجرایی کنیم، باید با برنامه و اعتبار مناسب وارد شویم تا نتیجه مناسب حاصل شود.

تدوین اطلس اجتماعی و ساماندهی مراکز مشاوره

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان، تدوین اطلس اجتماعی و ساماندهی مراکز مشاوره را دو دستورکار مهم در کارگروه اجتماعی و کارگروه خانواده استان برشمرد و ابراز داشت: اگر این دو موضوع را در گلستان با نگاه بومی به نتیجه برسانیم، به نظر می‎رسد می‎توانیم به طرح جامعی برسیم.

جمشیدی در پایان گفت: استارت طرح اطلس اجتماعی و ساماندهی مراکز مشاوره در سال‌جاری زده شد که در حال تدوین و شناسایی خلأهای آن هستیم که پس از بررسی طرح‎ها، مبادرت به اجرایی و عملیاتی کردن آن خواهیم کرد.

انتهای پیام/2307/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول