اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاشیه‌های اختتامیه جشنواره فجر

از تأخیر 1.5 ساعت آغاز برنامه تا ابراز احساسات هنرمندان برای خشکی زاینده‌رود

خبرگزاری فارس: اختتامیه چهارمین جشنواره فجر اصفهان با حاشیه‌هایی همچون تأخیر یک ساعت و نیمه به علت تأخیر پرواز هنرمندان و مجری برنامه و ابراز احساسات هنرمندان برای خشکی زاینده‌‌رود همراه بود.

از تأخیر 1.5 ساعت آغاز برنامه تا ابراز احساسات هنرمندان برای خشکی زاینده‌رود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، قرار بود اختتامیه جشنواره فجر اصفهان از ساعت 18 آغاز شود و در وقت مقرر سینما ساحل مملو از هنرمندان و علاقه‌مندانی شده بود که تا باز شدن درب‌های سالن سینما به دور هم جمع شده و دسته دسته به گفت‌و‌گو و اظهار نظر درباره فیلم‌های جشنواره می‌پرداختند.

پس از باز شدن درب‌های سالن یک ساعت و نیم طول کشید تا حاضران بدون مقدمه، علی ضیاء را بر روی سن دیدند که با خواند شعری نو برنامه را آغاز و از دیر آغاز شدن برنامه به علت تأخیر دو ساعته پروازشان عذرخواهی کرد.

*‌ تمنایی معاون فرهنگی هنری سینمای ایران در سخنرانی خود با اشاره به مشکلاتی که در روزهای اول جشنواره فیلم فجر در پخش فیلم‌ها وجود داشت، گفت: سیستم دیجیتال برای سینماهای ما که 40 تا 50 سال از عمرشان می‌گذرد شبیه بستن موتور جت بر روی خودروی ژیان است.

*‌ ضیاء در بخشی از این مراسم تأکید کرد: از دیدگاه من سهم پایتخت فرهنگی جهان اسلام بیش از هشت فیلم در بخش مسابقه و نمایش 28 فیلم است.

*‌ زمانی که پانته‌آبهرام به عنوان بازیگر برتر معرفی شد با توجه به عدم حضور وی در سالن پیام وی توسط فردی که به نیابت از وی دریافت جایزه را بر عهده داشت خوانده شد.

بهرام در این پیام خطاب به مردم اصفهان گفته است: برای همشهری بودن نیازی به هم‌لهجه بودن نیست، کافی است ایرانی باشی و برای ایرانی کامل بودن کافی است بدانی فرهنگ و ادب مثل خاک و زمین مرزبان و نگهبان می‌خواهد و سپاسگزارم از شما که بی‌لهجه قضاوت کردید.

این بازیگر کشورمان در ادامه پیام تاکید کرده: نمی‌توان این آرزو را نادیده بگیرم که چادرهای سپید بستر زاینده‌رود روزی که به زودی است به قایق‌هایی زیبا و روشن بدل شود.

*‌ زمانی که جایزه کارگردانی به فیلم «تنها تنهای تنها» از احسان عبدی‌پور کارگردان بوشهری تعلق گرفت، پیرمردی سپید مو با چهره جنوبی برای دریافت جایزه به روی سن آمد و علی ضیاء با چهره‌ای به ظاهر متعجب خطاب به وی گفت شما احسان هستید؟

سپس رو به حضار افزود: شوخی کردم، احسان جوانی هم‌سن خود ماست که من او را می‌شناسم و بسیار در کار خود ماهر است و آینده درخشانی در پیش رو دارد.

زمانی که پوران درخشنده برای دریافت جایزه برترین فیلم به روی سن می‌رفت حاضران به شدت به ابراز احساسات پرداختند که درخشنده نیز با صمیمیت جواب آنها را ‌داد.

درخشنده طی سخنانی کوتاه اظهار کرد: امروز لحظاتی در بیرون سالن با جوانان اصفهانی صحبت کردم و وقتی نظرات آنها را شنیدم شعف عجیبی به من دست داد و خدا را شکر می‌کنم که در مسیری قرار گرفتم که جهتش به سمت مردم و دغدغه‌های آنهاست.

*‌ پس از ابراز احساسات پانته‌آ بهرام نسبت به خشکی زاینده‌رود نوبت به سعید راد رسید که در طی سخنان خود با اشاره به این مسئله گفت: هرگاه زاینده‌رود خشک را می‌بینم دلم می‌گیرد، این رود متعلق به مردم میهمان‌نواز شهر اصفهان است.

پس از پایان سخنان وی علی ضیاء نیز گفت: دل‌گیری از خشکی زاینده رود یک مسئله ملی است که همه مردم کشور را ناراحت کرده است.

پس از پایان مراسم علی ضیاء در گفت‌و‌گوی اختصاصی کوتاهی با خبرنگار فارس اظهار کرد: من با ورود به تلویزیون رادیو را ترک نکرده‌ام و هنوز هم در شبکه جوان برنامه دارم.

وی افزود: کم شدن کارم در رادیو خواسته خود من نیست بلکه آنها (مسئولان رادیو جوان) خودشان کمتر من را می‌خواهند.

در پایان این مراسم تماشاگران به دور هنرمندان حلقه زدند و سوالات خود را از آنها و به ویژه پوران درخشنده پرسیدند و عکس یادگاری گرفتند و پوران درخشنده نیز با صبوری و مهربانی به سئوالات جوانان پاسخ داد.

انتهای پیام/63008/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول