اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بنیاد حفظ آثار خبر داد

چاپ جلد دوم و سوم دایرةالمعارف دفاع مقدس / ارتقا زیر‌ساخت‌های راهیان نور شمال‌غرب

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگ‌کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: جلد دوم و سوم دایرةالمعارف دفاع مقدس در مراحل پایانی تدوین است و در آینده‌ای نزدیک چاپ می‌شود.

چاپ جلد دوم و سوم دایرةالمعارف دفاع مقدس / ارتقا زیر‌ساخت‌های راهیان نور شمال‌غرب

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سردار خداکرمی در جلسه تودیع و معارفه مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان در سنندج اظهار کرد: در حال حاضر سه موزه دفاع مقدس در خرمشهر، همدان و کرمان وجود دارد و در برخی استان‌های دیگر در حال احداث است.

وی سرعت‌بخشی به بحث احداث یادمان‌ها و زیرساخت‌های راهیان نور در استان‌های غرب و شمال‌غرب کشور را از اولویت‌های مهم حفظ آثار عنوان کرد و گفت: تقویت بحث راهیان‌نور در مناطق مرزی مانند کردستان با جدیت هرچه تمام‌تر دنبال خواهد شد.

معاون هماهنگ‌کننده حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ادامه با اشاره به تاریخ تشکیل بنیاد و حوزه رسالت‌های آن گفت: این بنیاد در سال 1369 به دستور فرمانده‌ کل قوا تأسیس و اساس‌نامه اولیه آن در سال 1371 تصویب شد.

خداکرمی خاطرنشان کرد: اصلاحیه این اساسنامه در سال 77 مجددا به تصویب رسید و در حال حاضر بنیاد بر اساس مفاد همین اسا‌س‌نامه در راستای انجام رسالت‌های محوله خود گام برمی‌دارد.

وی پاسداری و حفظ ارزش‌های دفاع مقدس را مهم‌ترین وظیفه بنیاد حفظ آثار دانست و گفت: بنیاد مدیریت و پشتیبانی از فعالیت‌های نهادها و ارگان‌ها در بحث حفظ ارزش‌های دفاع مقدس را برعهده دارد و در این زمینه تلاش زیادی شده است.

معاون هماهنگ‌کننده حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به رسالت‌های بنیاد در حوزه پژوهش‌ دفاع مقدس اشاره و تهیه، تدوین، نگهداری و به‌ روزرسانی اسناد دفاع مقدس را از جمله برنامه‌های این بنیاد در این بخش ذکر کرد.

* تدوین دایرة‌المعارف دفاع مقدس

به گفته خداکرمی، تاکنون جلد اول دایرة‌المعارف دفاع مقدس در بنیاد حفظ آثار تدوین و چاپ شده و جلد دوم و سوم آن نیز در مراحل پایانی تدوین است و به ‌زودی به چاپ می‌رسد.

وی حضور در دانشگاه‌ها را از دیگر فعالیت‌های حوزه پژوهش بنیاد حفظ آثار در سطح کشور عنوان کرد و گفت: در قالب این طرح تاکنون بیش از 700 هزار دانشجو درس دو واحدی آشنایی با دفاع مقدس را گذرانده‌اند.

معاون هماهنگ‌کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: تهیه، تدوین و انتشار تعداد زیادی کتاب با موضوع دفاع مقدس و ساخت یادمان‌ها  در نقاط مرزی و تلاش در راستای ارتقای بحث راهیان‌نور از جمله اقدامات بنیاد حفظ آثار در حوزه ادبیات دفاع مقدس است.

خداکرمی در پایان با تاکید بر اینکه کار در راستای حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تنها وظیفه یک نهاد و یا ارگان نیست، اظهار کرد: حفظ ارزش‌های دفاع مقدس از مطالبات اصلی نظام است و تمامی ارگان‌ها و نهادها در این راستا وظایفی عهده‌دار هستند که باید به نحو احسن انجام دهند.

انتهای پیام/79002/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول