اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های استان اصفهان مطرح کرد

افتتاح 1000 ایستگاه کتاب در اصفهان

خبرگزاری فارس: مدیر کل کتابخانه‌های استان اصفهان گفت: تا پایان سال 92 تعداد ایستگاه‌های کتاب در اصفهان به یک‌هزار عدد می‌رسد و با احتساب 3 هزار کتابخانه در استان در عمل 4 هزار کتابخانه و ایستگاه مطالعه در اصفهان داریم.

افتتاح 1000 ایستگاه کتاب در اصفهان

غلامرضا یاوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با توجه به دسترسی آسان مردم به کتاب در ایستگاه‌های کتاب اظهار کرد: ممکن است در این طرح کتاب‌های مفقودی‌ نیز داشته باشیم اما یکی از اهداف طرح ایستگاه‌های کتاب نهادینه کردن فرهنگ اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی است.

وی افزود: در طول سه سال گذشته در قبال 10 هزار کتاب مفقودی، 150 هزار جلد کتاب به کتابخانه‌ها اهدا شده است و این بدان معناست که اهدای کتاب به کتابخانه‌ها بیش از چیزی است که نگران مفقود شدن برخی کتاب‌ها باشیم.

مدیرکل اداره کتابخانه‌های استان اصفهان با بیان اینکه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از هر چیزی برای ما اهمیت بیشتری دارد، تأکید کرد: در سال 88 عمر مفید کتاب در کتابخانه‌های اصفهان 10 تا 15 سال بوده که اکنون به 5 سال رسیده است چرا که اکنون میزان امانت کتاب در کتابخانه‌های اصفهان افزایش یافته که این نوید خوبی است.

وی اضافه کرد: در طول سال‌های گذشته سعی کردیم تمام سدهایی که مخاطب را از دسترسی به کتاب دلسرد می‌کرد از میان برداریم و از جمله اقدامات در راستای دسترسی مستقیم مخاطب به کتاب قفسه باز کردن کتابخانه‌ها بوده است به گونه‌ای اکنون مخاطب می‌تواند به راحتی در میان قفسه‌های کتاب گردش کند.

یاوری تصریح کرد: تمام کتابخانه‌های کشور اکنون توسط شبکه  کتابخانه‌ها به یکدیگر پیوسته‌اند و هر فرد با یک کارت عضویت می‌تواند از کل کتابخانه‌های کشور استفاده کند.

وی با اشاره به افتتاح پنج ایستگاه مطالعاتی در اصفهان در دهه فجر اظهار کرد: تا پایان سال 92 تعداد ایستگاه‌های کتاب در اصفهان به یک‌هزار عدد می‌رسد و با احتساب 3 هزار کتابخانه در استان در عمل چهار هزار کتابخانه و ایستگاه مطالعه در اصفهان داریم که گام بلندی در راستای ارتقای فرهنگ کتابخوانی اصفهان است.

مدیرکل اداره کتابخانه‌های استان اصفهان تأکید کرد: پیش‌بینی می‌شود از 30 تا 40 ارگان کشور برای ایجاد ایستگاه مطالعه درخواست داشته باشیم و هم‌اکنون نیز بیمارستان‌ها، مطب پزشکان و اتحادیه هتل‌داران آمادگی خود را برای ایجاد ایستگاه‌های مطالعه با مشارکت 50 درصدی هزینه‌ها اعلام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه این طرح هم‌اکنون به صورت سه ماهه و آزمایشی اجرا می‌شود اضافه کرد: 28 کارگروه تخصصی از اساتید حوزه و دانشگاه با مدرک دکترا کتاب‌های این ایستگاه‌ها را انتخاب می‌کنند و هر دو ماه یک‌بار این کتاب‌ها تعویض می‌شود.

انتهای پیام/63008/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول