اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه قم:

شهدای دفاع مقدس نماد آیات قرآن هستند

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه شهدای دفاع مقدس آگاهانه در مسیر امام حسین (ع) گام برداشتند، گفت: شهدای دفاع مقدس نماد آیات قرآن هستند.

شهدای دفاع مقدس نماد آیات قرآن هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله داود صمدی آملی در نهمین یادواره 101 شهید تخریب‌چی گیلان در مهدیه این شهر، اظهار کرد: در بین مومنان برخی از مردم با خدا معامله خاصی دارند که مربوط به باب شهادت است.

وی با اشاره به اینکه شهدا جان خود را در راه خدا مانند امام حسین (ع) تقدیم کردند، افزود: شهدای ما به لطف الهی و به تعبیر آیت‌الله حسن‌زاده آملی از برخی شهدای کربلا بالاتر هستند.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: برخی از شهدای کربلا حتی تا شب عاشورا و شهادت امام حسین (ع) در صف دشمن بودند و دیدند که دشمن در حال جنگ با اصحاب امام بودند به ظلم‌ستیزی با آن ها پرداختند و به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه شهدای دفاع مقدس از ابتدا آگاهانه در مسیر امام حسین(ع) گام برداشتند، اضافه کرد: برخی از شهدا حتی موفق به دیدن امام خمینی (ره) نشدند و به میدان نبرد رفته و به شهادت رسیدند.

صمدی آملی با اشاره به اینکه شهدای ما نماد آیات قرآن مقدس هستند،‌ خاطرنشان کرد: برخی از شهدا صورت برزخی آیات قرآن کریم را در ایام دفاع مقدس به شهود نشستند.

وی با تصریح بر اینکه شهدا تعهد خود را نسبت به انقلاب به بهترین نحو نشان دادند، گفت: رزمندگان ایرانی در عملیات والفجر هشت با نشان‌ دادن رشادت از خود صدام را مجبور به استفاده از سلاح‌های شیمیایی کردند.

استاد حوزه علمیه قم به نقش شهدا در جنگ تحمیلی اشاره کرد و یادآور شد: شهدا با تقدیم خون خود سرمایه ملی یعنی انقلاب را حفظ کردند و به تمام دنیا ثابت کردند که مردم ایران برای دفاع از حق جان خود را تقدیم می‌کنند.

وی تصریح کرد: یادواره شهدا در حقیقت توجه به فضیلت ‌‌‌آن ها و تابلوی تمام‌نمای صحنه عاشورا در مقاطع مختلف تاریخ است.

به گزارش فارس، در مراسم مذکور حاج صادق آهنگران برای جمع حاضر به مداحی پرداخت.

انتهای پیام/2300/ر20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول