اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی ارشاد خراسان‌رضوی خبرداد

رونمایی از کتاب تذکره شاعران مشهد در جشنواره شعر فجر مشهد

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی گفت: در اختتامیه جشنواره شعر فجر مشهد از کتاب تذکره شاعران مشهد رونمایی می‌شود.

رونمایی از کتاب تذکره شاعران مشهد در جشنواره شعر فجر مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسین مسگرانی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی هفتمین جشنواره منطقه‌ای شعر فجر در سالن اجتماعات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی اظهار کرد:‌ افتتاحیه جشنواره شعر فجر با جلسه نقد و بررسی جریان‌شناسی شعر خراسان‌ بعد از انقلاب اسلامی آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: در ادامه جشنواره شعر فجر حدود 50 تن از شاعران خراسانی که شامل 4 نفر از خراسان‌جنوبی و 4 نفر از خراسان‌شمالی و مابقی از خراسان‌رضوی می‌شود و همگی برگزیدگان جشنواره‌های استانی خود هستند به شعرخوانی می‌پردازند.

مسگرانی عنوان کرد:‌ در هفتمین جشنواره شعر فجر خراسان‌رضوی از چهره‌های پیشکسوت دعوت شده تا ضمن شعرخوانی در این جشنواره، به سخنرانی کلیدی نیز در زمینه شعر خراسان و به طور خاص شعر خراسان‌رضوی بپردازند.

معاون فرهنگی ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی بیان کرد: باید بتوانیم عرصه شعر را در خراسان‌رضوی با رویکرد بهتری دنبال کنیم تا بتوانیم برنامه‌‌ریزی‌های مناسب‌تری برای برگزاری همایش شاعران ایران و جهان داشته‌ باشیم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در اختتامیه این جشنواره از چهره‌های برجسته شعر در کشور که بیشتر از خراسان‌رضوی هستند تجلیل و تقدیر و همچنین از کتاب تذکره شاعران مشهدی نیز رونمایی می‌شود.

مسگرانی در ادامه گفت: وجود شاعران برجسته و حضور مشاهیر ملی در خراسان‌رضوی جایگاه ویژه‌ای برای این استان در کشور رقم زده است که باید با استفاده از این فرصت و با برنامه‌ریزی و ساماندهی مناسب بتوانیم همایش‌ها و جشنواره‌های مطلوب‌تری را در خراسان‌رضوی برگزار کنیم که موقعیت شعر این استان را در کشور تثبیت کند.

معاون فرهنگی ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه حکیم ابوالقاسم فردوسی نمایه اصلی شعر فارسی در کشور است اظهار کرد: نقشی که خراسان‌رضوی در حوزه شعر در کشور ایفا می‌کند متناسب با جایگاه خراسان‌رضوی نیست.

وی ادامه داد: جشنواره‌ منطقه‌ای شعر فجر سبب می‌شود طیف گسترده‌ای از شاعران در کنار هم حضور پیدا کنند و با تعامل و همکاری یکدیگر بتوانند نتایج مطلوبی را در این عرصه به وجود آورند.

مسگرانی بیان کرد: جشنواره شعر فجر فضای مناسبی را برای ظهور استعدادهای شاعران فراهم می‌کند و می‌توان با استفاده از آن بسیاری از مشکلات این عرصه را بهبود بخشید.

معاون فرهنگی ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی عنوان کرد: افتتاحیه همایش منطقه‌ای شعر فجر با محوریت خراسان‌رضوی، خراسان‌شمالی و خراسان‌جنوبی در مجتمع فرهنگی رشد در کوهسنگی و اختتامیه آن در مجتمع فرهنگی هنری امام‌رضا در پارک ملت برگزار می‌شود.

انتهای پیام/70018/ح30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول