اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم نطنز، بادرود و قمصر در مجلس:

دفتر میراث فرهنگی و گردشگری بادرود افتتاح شد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم نطنز، بادرود و قمصر در مجلس شورای اسلامی گفت: دفتر میراث فرهنگی و گردشگری شهر بادرود نیز از جمله طرح‌های مورد بهره‌برداری شده بود.

دفتر میراث فرهنگی و گردشگری بادرود افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد فیروزی صبح امروز در جمع مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان نطنز اظهار داشت: توزیع متعادل امکانات در سراسر کشور از برکات انقلاب اسلامی است.

وی که به منظور شرکت در آیین افتتاحیه پنج طرح عمرانی در بخش گردشگری و میراث فرهنگی به شهر بادرود سفر کرده بود، اظهار کرد: بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی میدان شهدا، ساماندهی گلزار شهدا، سالن اجتماعات فاطمیه و پایگاه دفتر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در روستای اریسمان نشانه همدلی و همکاری مردم با مسئولان در آبادانی، رشد و توسعه منطقه است.

این نماینده برای احداث این طرح‌ها اعتباری بالغ بر 4 میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی و ملی هزینه شده است.

به گزارش فارس، همچنین دفتر میراث فرهنگی و گردشگری شهر بادرود نیز از جمله طرح‌های مورد بهره‌برداری شده بود.

در ادامه این آیین، کلنگ احداث مجتمع رفاهی اریسمان در مساحت 620 مترمربع و با اعتباری افزون بر 14 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی بنیاد مسکن به زمین زده شد.

این مجتمع رفاهی در ورودی روستای تاریخی اریسمان با نقشه و مصالح سنتی متناسب با اقلیم کویر بادرود شامل آبگیر، رستوران، نمازخانه و فروشگاه احداث خواهد شد.

در حاشیه این مراسم کتاب سایت باستانی اریسمان با 800 صفحه که توسط پژوهشگران آلمانی و به زبان آلمانی چاپ شده رونمایی شد و تمبر یادبود سایت باستانی اریسمان نیز رونمایی شد.

محوطه اریسمان مربوط به هزاره 4 و3 قبل از میلاد است و در بادرود، در کنار جاده واقع شده و این اثر در تاریخ 29 تیر 1378 با شمارهٔ ثبت 2343 به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

اریسمان، به عنوان نخستین منطقه تاریخی ذوب فلز جهان در استان اصفهان است.

روستای تاریخی اریسمان از توابع شهر بادرود است و با جمعیتی حدود 2 هزار نفر با مردمانی مهمان نواز و دوست داشتنی که در 160 کیلومتری استان واقع شده است، اکنون به گواه باستان شناسان بین‌المللی به عنوان پایتخت فلات مرکزی ایران نام گرفته است، چرا که نخستین کوره‌های ذوب فلز در حدود 6 هزار سال پیش در این شهر کشف شده است.

در سال‌های 1379 تا 1382 نخستین پروژه بین رشته‌ای تاریخ ایران و پروژه بین‌المللی بعد از انقلاب اسلامی در محوطه باستانی اریسمان به انجام رسیده‌است.

انتهای پیام/2301/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول