اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان:

برخی جوانان سیگار کشیدن را یک افتخار می‌دانند

خبرگزاری فارس: مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: نباید در جامعه فضایی به‌ وجود بیاید که جوانان سیگار کشیدن را یک افتخار و دلیل بر بزرگی و مردانگی خود بدانند.

برخی جوانان سیگار کشیدن را یک افتخار می‌دانند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ایرج رحمانی ظهر امروز در جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر اظهار داشت: برای کاهش آمار اعتیاد در استان باید مقوله پیشگیری را در اولویت بالاتری نسبت به مبارزه با آن قرار داد.

وی گفت: مبارزه با موادمخدر روش مناسبی برای کاهش آمار اعتیاد در جامعه نیست چراکه به هنگام مبارزه مردم در مقابل ما قرار می‌گیرند، ولی در صورتی که ما کار خود را به سمت پیشگیری و بهسازی پیش ببریم مردم نیز همگام با ما در این مسیر ما را یاری می‌کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان افزود: کشورمان به لحاظ جغرافیایی می‌تواند به خاطر منافع مالی خود ترانزیت نقل و انتقال موادمخدر باشد، ولی انسانیت حکم می‌کند از این کار جلوگیری و روند رشد اعتیاد را کنترل و کاهش دهد.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های فرهنگی و همه مسئولان در مسیر پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با آن وظیفه خطیری برعهده دارند، خاطر نشان کرد: جوانان جامعه فرزندان ما محسوب می‌شوند، لذا باید مسئولین و دستگاه‌ها با تعامل و وحدت با یکدیگر آمار اعتیاد در استان زنجان را که استان مذهبی و پایتخت شور و شعور حسینی است، کاهش دهند.

رحمانی با تاکید بر اینکه جلسات کمیته فرهنگی و پیشگیری باید تاثیرگذار و خروجی مناسبی داشته باشند، افزود: باید به سمتی حرکت کنیم که تقاضا به موادمخدر را در استان کاهش دهیم که بدون شک با کم شدن تقاضا توزیع‌کنندگان و فروشندگان موادمخدر نمی‌توانند در سطح استان فعالیت کنند و جرأت چنین کاری را نخواهند داشت.

وی گفت: ورزش یکی از فاکتورهای عملی پیشگیری از موادمخدر است که نمونه آن را می‌توان در حضور 7 هزار نفری تماشاگران در مسابقات لیگ برتر بسکتبال در استان دانست که در این فضا جوانان هیجانات خود را خالی می‌کنند و در محیطی امن قرار گرفته و از خطر اعتیاد در امان می‌مانند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان خاطرنشان کرد: جوانان به دلیل اقتضای سنی خود نیازمند جلب توجه در جامعه هستند که باید سیاستی را به خرج دهیم که این احساس در جوانان به نحو صحیح تامین شود.

وی با بیان اینکه برخی جوانان سیگار کشیدن را نشانه بزرگی می‌دانند، تصریح کرد: باید در جامعه فضایی به وجود نیاید که جوانان ما سیگار کشیدن را یک افتخار و دلیل بر بزرگی و مردانگی خود بدانند.

رحمانی در خاتمه خواستار اختصاص اعتباری در قالب مبارزه و پیشگیری با موادمخدر به اداره ورزش و جوانان و استفاده از ظرفیت‌های معاونت سلامت و پیشگیری مرکز بهداشت شد.

انتهای پیام/2308/ر20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول