اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان:

نقش زنان در دوران دفاع مقدس نقشی جهادگرانه بود

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت: نقش زنان در دوران دفاع مقدس نقشی جهادگرانه بود.

نقش زنان در دوران دفاع مقدس نقشی جهادگرانه بود

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم آباد، سردار محمد شاهرخی امروز در حاشیه برگزاری کنگره پانصد شهیده زن لرستانی در خرم‌آباد گفت: زنان شهید مصادیق تربیت یافتگان مکتب فاطمی هستند.

وی با اشاره به مقام شهید یادآور شد: زنانی در برهه نیاز نظام در عرصه جهاد حضور یافتند و جان خود را فدای آرمان‌ها و تربیت یافتگان مکتب فاطمی کردند، مکتبی که سراسر آن حضرت زهرا (س) است که برای دفاع از حریم اسلام و ولایت پیش‌قدم بودند.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان حضور در دفاع دوشادوش مردان و در مبارزات میدانی را یکی از نقش‌های زنان جهادگر دانست.

سردار شاهرخی امداد و درمان را از دیگر عرصه‌های فعالیت زنان در دوران دفاع مقدس معرفی کرد و افزود: از شلیک نخستین گلوله‌های دشمن، زنان مسلمان و دلسوز این آب و خاک دریافتند که باید به امداد و درمان مجروحان و جانبازان جنگ بپردازند.

وی اظهار داشت: آن ها بدون هیچ چشم داشتی تنها به نیت کسب رضایت الهی و اطاعت از مقام ولایت به جبهه‌ها رفتند و چه بسا خود مجروح و جانباز شدند و گاه به خیل شهدا پیوستند.

سردار اهرخی یادآور شد: اگر زنان داوطلب به مدد و مجاهدت جنگ و جبهه نمی‌آمدند آمار شهدای جنگ بیشتر می‌شد و اگر مجروحان به موقع مداوا نمی‌شدند، درمان بعدی آن ها هزینه سنگینی را بر بیت‌المال تحمیل می‌کرد.

وی حمایت عاطفی را اصلی مهم ارزیابی کرد که بر عهده زنان اصیل و پاکدامن نهاده شده دانست و گفت: در جنگ نقش پشتیبانی روانی و عاطفی جنگجویان به زنان واگذار شد تا با روحیه دادن به سربازان جنگ با موفقیت به پایان برسد.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان گفت: در جنگ تحمیلی نیز زنان ایرانی خودجوش وظیفه حمایت روحی از رزمندگان را بر دوش گرفتند و آن گونه که امام خمینی فرمودند به موجب عواطفی که بانوان ابراز کردند برای جبهه کارهای بسیار مفیدی را انجام دادند.

وی افزود: زنان در حمایت مادی و لجستیکی از جبهه‌های جنوب و غرب از جان و مال خود مایه گذاشتند و صحنه‌هایی به یاد ماندنی و فراموش نشدنی فراوانی خلق کردند.

لازم به ذکر است یادواره کنگره پانصد شهیده زن لرستانی در خرم آباد برگزار شد.

انتهای پیام/2304/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول