اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جاده‌های حادثه‌ساز، چشم انتظار نگاه‌های چاره‌ساز

بعد از زلزله در مناطق ارسباران دیگر راهی باقی نمانده

خبرگزاری فارس: جاده‌های مناطق زلزله‌زده ارسباران به ویژه ورزقان نه تنها به علت زلزله بلکه به دلیل تردد ماشین‌آلات سنگین دچار آسیب‌های جدی شده که نارضایتی ترددکنندگان و بروز حوادث جاده‌ای را به دنبال داشته است.

بعد از زلزله در مناطق ارسباران دیگر راهی باقی نمانده

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسیرهای جاده‌ای در مناطق زلزله‌زده ارسباران به ویژه شهرستان ورزقان به خصوص مسیرهای اصلی همچون خواجه - ورزقان و ورزقان خاروانه، بعد از زلزله 21 مرداد امسال نه تنها به علت زلزله بلکه به دلیل تردد ماشین آلات سنگین دچار آسیب‌های جدی شده که نارضایتی ترددکنندگان و بروز حوادث جاده‌ای را به دنبال داشته است.

استاندار آذربایجان‌شرقی:

راه‌های مناطق زلزله‌زده ارسباران دوام نخواهد آورد

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به حمل بیش از 1.5 میلیون تن مصالح ساختمانی به مناطق زلزله‌زده، گفت: با انتقال این حجم از مصالح پیش‌بینی می‌شد که راه‌های منتهی به این مناطق دوام نخواهد آورد.

وی خاطرنشان کرد: دولت بخشی از اقدامات لازم را که می‌توانست زندگی مردم را به شرایط طبیعی بازگرداند از جمله اسکان دایم و موقت و فراهم کردن معیشت پایدار به خوبی انجام داده و زیرساخت‌های معیشتی نیز بهتر از گذشته احیا شده است.

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: در شرایط پیش رو مردم همچنان باید به پشتیبانی نظام و دستگاه‌های اجرایی امیدوار باشند تا این مناطق با شتاب بیشتری مسیر توسعه و آبادانی را طی کند.

وی با بیان این که بخشی از زیرساخت‌های منطقه فراهم شده اما در برخی موارد دچار مشکلاتی هستیم، افزود: دستگاه‌های مسئول در این زمینه باید در برنامه‌های خود برای سال 92، ردیف ویژه‌ای برای این مناطق باز کنند و در محدوده اعتبارات استانی و ملی موضوعات را پیگیری کنند.

روکش آسفالت مسیر اصلی ورزقان برای کوتاه مدت است

فرماندار ورزقان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز گفت: تلاش می‌شود تا با روکش آسفالت مسیر خواجه - ورزقان و ورزقان - خاروانه در کوتاه مدت مشکل جاده‌ای این مسیرها حل شود.

محرم فروغی افزود: در همین زمینه مقرر شده تا جلسه‌ای با مدیرکل راه و شهرسازی استان به منظور کسب موافقت‌های اولیه صورت گیرد.

وی با تعیین کیفیت نامطلوب این مسیرها به عنوان شاه‌راههای ارتباطی شهرستان ورزقان گفت: احداث راه اصلی که با همکاری صنایع مس و راه و شهرسازی صورت خواهد گرفت در کوتاه مدت ممکن نخواهد بود.

مسیرهای جاده‌ای در شهرستان ورزقان به خصوص مسیرهای اصلی همچون خواجه ـ ورزقان و ورزقان ـ خاروانه، بعد از زلزله 21 مرداد امسال نه تنها به علت زلزله بلکه به دلیل تردد ماشین آلات سنگین دچار آسیب‌های جدی شده که نارضایتی ترددکنندگان و بروز حوادث جاده‌ای را به دنبال داشته است.

زلزله 6.2 ریشتری بیست و یکم مرداد ارسباران خسارتی به ارزش 560 میلیارد ریال به راه‌ها وارد کرده است که مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی در این رابطه گفت: در اثر این حادثه 5 کیلومتر راه اصلی، 125 کیلومتر راه فرعی و 410 کیلومتر راه روستایی دچار تخریب شده‌اند.

اروجعلی علیزاده افزود: بیشترین خسارت به ارزش 200 میلیارد ریال به راه‌های شهرستان اهر وارد شده به طوری که در این شهرستان 30 کیلومتر راه اصلی، 25 کیلومتر راه فرعی، 80 کیلومتر راه روستایی و دو راهدارخانه در این شهرستان خسارت دیده‌اند.

وی با اشاره به خسارت 160 میلیارد ریالی راه‌های شهرستان ورزقان گفت: در این شهرستان 55 کیلومتر راه فرعی و 150 کیلومتر راه روستایی تخریب شده است.

علیزاده درمورد وضعیت راه‌های هریس نیز اضافه کرد: در شهرستان هریس به 20 کیلومتر راه اصلی، 45 کیلومتر راه فرعی و 100 کیلومتر راه روستایی به ارزش 140 میلیارد ریال در اثر این حادثه خسارت وارد شده است.

این مسئول حوزه راه و ترابری آذربایجان‌شرقی راه‌های خسارت دیده در تبریز را 30 کیلومتر راه روستایی به ارزش 20 میلیارد ریال اعلام کرد.

انتهای پیام/60002/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول