اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دهگلان مطرح کرد

نظارت دقیق بر بازار از سوی مسئولین/ مدیریت صحیح مردم بر خرج و دخل

خبرگزاری فارس: امام جمعه دهگلان با تاکید بر نظارت دقیق مسئولین بر بازار در آستانه عید نوروز، گفت: مردم اقلام ضروری خود را در حد نیاز خریداری کنند.

نظارت دقیق بر بازار از سوی مسئولین/ مدیریت صحیح مردم بر خرج و دخل

به گزارش خبرگزاری فارس از دهگلان، ماموستا ملاجمال جعفری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه دهگلان با تأکید بر تنظیم بازار در آستانه سال نو و خریدهای نوروزی مردم اظهار کرد: نظارت دقیق مدیران و مسئولان دستگاه‌های نظارتی برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها از سوی افرادی سودجو ضروری است و باید با حساسیت و دقت هرچه بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: مدیران دستگاه‌های نظارتی باید با برنامه‌ریزی و نظارت به موقع بر قیمت کالاها به ویژه در ایامی که خریدها افزایش می‌یابد، زمینه تأمین کالاهای مورد نیاز مردم را با قیمت مناسب فراهم کنند.

وی افزود: نقش مردم نیز در تنظیم بازار کالاها بسیار مهم است چرا که خرید کالاهای ضروری در حدنیاز مانع از افزایش تقاضای کاذب و افزایش قیمت اجناس در بازار می‌شود و این موضوع موجب تنظیم بازار و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها می‌شود.

به گفته وی، با تدابیرو برنامه‌ریزی‌هایی که از سوی دولت در بحث تأمین مایحتاج ضروری مردم همچون گوشت، تخم‌مرغ، میوه و غیره صورت گرفته است، مردم در آستانه عید هیچ‌گونه کمبود و مشکلی در این حوزه نخواهد داشت.

ماموستا جعفری در بخش دیگری از خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر دهگلان توجه به قشر نیازمند و محروم جامعه به ویژه در مقطع زمانی کنونی با توجه به تحریم‌های اقتصادی دشمنان را ضروری خواند و گفت: توجه به محرومان و نیازمندان یک اصل اسلامی و وجدانی است.

وی با بیان اینکه ملت ایران یک ملت عاطفی و انسان دوست است و در راستای کمک به هم نوع به ویژه دستگیری از نیازمندان همواره پیشقدم بوده‌اند، گفت: مسئولان بر اساس فرهنگ دینی و ارزش‌های الهی و بنا به توصیه و فرمان امام راحل وظیفه دارند که به نیازمندان و محرومان جامعه توجه ویژه‌ای داشته باشند.

به گفته وی، خدمت به محرومین و تلاش در راستای رفع مشکلات آنان جزو متون دینی ما بوده و توجه به این اصل مهم در حکومت‌های اسلامی امری لازم و ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران با تشکل و تقویت نهادهای حمایتی همچون کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی این مهم به صورت هدفمند در سطح کشور و استان دنبال می‌شود.

ماموستا جعفری از نهادهای حمایتی خواست خانواده‌های نیازمندان واقعی را تحت حمایت خود قرار داده و افرادی که قصد سوءاستفاده را دارند، از بدنه این نهادهای مقدس خارج کنند.

امام جمعه دهگلان در ادامه خواستار فراهم‌سازی امکانات رفاهی و خدماتی برای مسافران توسط ستاد تسهیلات نوروزی شد و تصریح کرد: با توجه به اینکه دهگلان در مسیر راه اصلی تهران ـ همدان ـ سنندج قرار گرفته و از طرف دیگر در دروازه ورودی استان قرار دارد، می‌طلبد مسئولان امر در تامین امکانات رفاهی و خدماتی مسافران و گردشگران در این شهرستان تلاش مضاعفی داشته باشند.

وی در ادامه از ملت ایران به عنوان ملتی همیشه در عرصه نام برد و گفت: مردم ایران با حضور بسیار چشمگیر خود در عرصه‌های مختلف نظام نشان داده‌اند که همواره قدردان نظام و حامی جدی رهبری هستند.

امام جمعه دهگلان در پایان خاطرنشان کرد: مردم ولایت‌مدار و انقلابی ایران شایسته هرگونه خدمت و تکریم هستند و مسئولان باید برای قدردانی از این مردم در راستای ارائه خدمت بی‌منت و صادقانه به آنان اهتمام جدی داشته باشند.

انتهای پیام/79013/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول