اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مطرح کرد

12 استان مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی را بازسازی کردند/تخریب 19 هزار واحد در زلزله

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: 12 استان کشور امر بازسازی مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی را عهده‌دار شدند.

12 استان مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی را بازسازی کردند/تخریب 19 هزار واحد در زلزله

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان علیرضا تابش‌ ظهر امروز در همایش دستاورد بازسازی‌های گذشته و نقش ساخت و ساز مقاوم به زلزله آذربایجان شرقی اشاره و اظهار کرد: در جریان اسکان موقت زلزله‌زدگان نیاز مبرم به ورق آهن برای اتاقک‌های 12 متری داشتیم که شرکت فولاد مبارکه در آن شرایط سخت اقتصادی و نبود نمونه خارجی آن در بازار، با تغییر خط تولید شرکت، این نیاز را تأمین کرد.

وی با اشاره به حضور پر‌خیر و برکت رهبر معظم انقلاب در منطقه‌ افزود: گزارش فعالیت‌های صورت گرفته در منطقه طبق یک روند خاص در مراجع معتبر جهانی تهیه و تحویل آنان شد که این موضوع موجب کاهش اخبار ضد نقیض در خبرگزاری‌های جهانی شد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به سرعت عمل در ساخت مسکن مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی اشاره و تصریح کرد: انصاف نیست که فعالیت‌های بسیار خوبی که در نظام مقدس اسلامی از جمله مدیریت بحران در زلزله آذربایجان شرقی شکل می‌گیرد را عنوان نکنیم.

وی با تاکید بر این موضوع که بایستی تجارب به دست آمده از این حادثه را در اختیار همه ارگان‌های مربوط قرار داد، افزود: این زلزله که شدت 6.4 و 6.3 اتفاق و جز شدیدترین زلزله‌های رخ داده در جهان محسوب می‌شود‌.

تابش با اشاره به اینکه در مناطق روستایی و بافت‌های فرسوده آثار مخربی بسیار به جای می‌گذارد، گفت: در سفر ریاست جمهوری و هیئت دولت در چند روز اول حادثه به مناطق زلزله‌زده بود که هیئت دولت مأموریت بازسازی مناطق زلزله‌زده را به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دادند.

وی با بیان اینکه 9500 واحد مسکونی بالای 60 درصد و 9 هزار  واحد مسکونی زیر 60 درصد در این زلزله آسیب دیده بود، گفت: 12 استان آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، همدان، قزوین، گلستان، اصفهان، آذربایجان غربی، مازندران، کردستان، خراسان شمالی و قم متولی بازسازی مناطق زلزله زده شدند.

انتهای پیام/63012/ش30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول