اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس نظام مهندسی کشاورزی کهگیلویه و بویر‌احمد‌ خبر داد

واگذاری صدور مجوزها و نظارت بر طرح‌های کشاورزی به نظام مهندسی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد از واگذاری همه امور مربوط به صدور مجوز، تشکیل پرونده، اعطای پروانه و حتی تمدید و موافقت اصولی طرح‌های کشاورزی به این سازمان خبر داد.

واگذاری صدور مجوزها و نظارت بر طرح‌های کشاورزی به نظام مهندسی

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، علی شجاعی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تبریک روز مهندس، گزارشی از مهم‌ترین عملکرد سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در استان کهگیلویه و بویراحمد ارائه کرد و اظهار داشت: بر اساس قانون افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی مواردی چون صدور پروانه و مجوز طرح‌های تولیدی در بخش گلخانه‌ای، دامپروری و شیلات به نظام مهندسی کشاورزی واگذار شده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این استان از استان‌های پیشرو در اجرای این قانون و انجام وظایف محوله جدید است، از استاندار این استان برای همراهی و واگذاری این امور به این دستگاه تخصصی قدردانی کرد.

شجاعی این اقدام را کاری مهم خواند و گفت: از این پس نظارت بر اجرای طرح‌های کشاورزی به عهده این سازمان می‌باشد که امید است این اتفاق جدید منجر به اشتغال پایدار و ارتقاء سطح کمی و کیفی تولید در این بخش شود.

* با نظارت نظام مهندسی شاهد کاهش انحرافات تسهیلات بخش تولید هستیم

این متخصص حوزه کشاورزی انحراف از تسهیلات کشاورزی را در این استان یک آفت توصیف کرد و بیان کرد: با ورود جدی سازمان نظام مهندسی کشاورزی به مقوله طرح‌های تولیدی بخش شاهد کمترین انحراف در این زمینه خواهیم بود به طوری که همه تسهیلات اعطایی واقعا در مسیر تولید و اشتغال هزینه شوند.

شجاعی واگذاری نظارت بر طرح‌های کشاورزی به نظام مهندسی را ایده و پیشنهاد استاندار کهگیلویه و بویراحمد دانست و ادامه داد: این پیشنهاد استاندار اکنون به عنوان یک طرح ملی در کشور در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: این اقدام به طرز قابل ملاحظه‌ای در افزایش اشتغال و ارتقاء کمی و کیفی تولید در بخش کشاورزی و همه زیرشاخه‌های آن خواهد داشت.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: از این به بعد همه مراحل تشکیل پرونده تا صدور پروانه  بهره‌برداری و حتی تمدید پروانه‌ها در نظام گلخانه‌ای، شیلات و دامپروری در این سازمان صورت می‌گیرند.

وی تأکید کرد: در این دو ماهی که از واگذاری این امور به سازمان نظام مهندسی کشاورزی می‌گذرد عملکرد و اقدامات قابل قبولی انجام شده که حسن همکاری مسئولان این استان در این روند مطلوب نقش بسزایی داشته است.

انتهای پیام/82005/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول