اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

2 روز مانده به نخستین بازی آسیایی تراکتورسازی

تراکتورسازی چگونه آسیایی شد

خبرگزاری فارس: هشتم اسفند تیم تراکتورسازی تبریز نخستین حضور خود را در لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا تجربه خواهد کرد.

تراکتورسازی چگونه آسیایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تراکتورسازی تبریز فصل گذشته در لیگ برتر فوتبال کشور به عنوان با ارزش دومی دست یافت. سرخپوشان تبریزی با 19 برد، 9 مساوی و شش باخت و 66 امتیاز  و تنها با یک امتیاز کمتر نسبت به سپاهان نایب قهرمان  لیگ برتر در دوره یازدهم شدند.

با افزایش سهمیه قطعی ایران به سه تیم ثابت، تراکتورسازی شانس حضور در مسابقات آسیایی را از مرحله گروهی پیدا کرده و نخستین نماینده شمال‌غرب ایران در رقابت‌های آسیایی شد.

تراکتورسازی و گسترش فولاد تا مرز آسیایی پیش رفتند

تراکتورسازی تبریز دو بار و گسترش فولاد تبریز یک بار تا مرز آسیایی شدن پیش رفتند، اما در آخرین گام ناکام ماندند.

در سال 71 مسابقات جام حذفی برگزار نشد و مقرر شد قهرمان جام آزادگان به لیگ قهرمانان و نایب قهرمان به جام در جام باشگاه‌های آسیا راه یابند. مسابقات آن سال به صورت دو گروهی برگزار می‌شد که تراکتورسازی در گروه خود بالاتر از کشاورز و استقلال تهران صدرنشین شده  و در مرحله نیمه نهایی باید با پاس تهران بازی می‌کرد. تراکتورسازی اگر پاس را شکست می‌داد حتی در صورت شکست در بازی پایانی آسیایی می‌شد. اما شکست یک بر صفر در تهران و تساوی یک بر یک در تبریز و اکتفا به عنوان سومی حاصل کار شاگردان واسیلی گوجا بود.

تراکتورسازی در سال 74 هم به فینال جام حذفی ایران راه یافت. تراکتورسازی در تبریز با یک گل بهمن کرج را شکست داد اما در بازی برگشت در کرج با دو گل مغلوب شد. در بازی برگشت یک گل صحیح تراکتورسازی  از سوی داور مردود اعلام شد و داوری به قدری ناعادلانه بود که نشریات وقت احتمال برگزاری بازی مجدد را می‌دادند.

در نهایت قرار شد برای دلجویی از تراکتورسازی، این تیم به عنوان نماینده ایران به جام میلز هندوستان عازم شود که به قهرمانی تراکتورسازی در این رقابت‌ها با پیروزی در تمام بازی‌ها بدون گل خورده همراه شد.

در سال 89 نیز گسترش فولاد تبریز با شکست دادن تیم‌های مطرح تراکتورسازی و ذوب آهن به فینال رقابت‌های جام حذفی رسید اما در نهایت در بازی پایانی نتیجه را به پرسپولیس واگذار کرد.

تبریز تاکنون میزبان مسابقات مقدماتی جام جهانی و مقدماتی نوجوانان آسیا بوده اما هیچگاه تجربه میزبانی باشگاه‌های آسیا را نداشته است.

تراکتورسازی پانزدهمین تیم ایرانی حاضر در آسیا

تراکتورسازی پانزدهمین باشگاه ایرانی است که مجوز حضور در باشگاه‌های آسیا را دریافت می‌کند.

پیش از این تیم‌های پرسپولیس تهران، پاس تهران، استقلال تهران، ملوان بندرانزلی، شاهین اهواز، فولاد خوزستان، سپاهان اصفهان، ذوب آهن اصفهان، برق شیراز، فجرسپاسی شیراز، صبای قم، بهمن کرج، سایپای کرج، و مس کرمان از ایران در رقابت‌های باشگاه‌های آسیا حضور یافته‌اند که چهار قهرمانی با تیم‌های استقلال(دو باردر جام قهرمانی آسیا)، پاس(جام قهرمانی آسیا) و پرسپولیس(جام در جام آسیا) حاصل شده، اما در رقابت‌های اخیر هیچ تیمی از ایران به قهرمانی دست نیافته است. 

انتهای پیام/60002/و30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول