اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی تهران مطرح کرد

افول صنعت ساختمان در کشور

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر تهران عدم تکنولوژی ساخت و ساز را مهم‌ترین عامل نرسیدن به پیشرفت در صنعت ساخت و ساز عنوان کرد.

افول صنعت ساختمان در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مهدی چمران در همایش گرامیداشت بسیج مهندسین و یادواره شهدای مهندس استان قزوین که با حضور احمد عجم استاندار قزوین، سردار سالار آبنوش فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) این استان و جمعی از مهندسین استان قزوین در سالن سازمان تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد، اظهار داشت: حضور رهبری عالم یکی از ثمرات ارزشمند انقلاب اسلامی بود.

وی با بیان اینکه انقلاب شکوهمند اسلامی کشورمان بدون شک پس از پیروزی انقلاب، استقلال سیاسی و فکری خود را به دست گرفت، عنوان کرد: رشد سیاسی و داشتن آزادی بیان نیز یکی دیگر از ثمرات انقلاب شکوهمند اسلامی کشورمان بود.

چمران با بیان اینکه امروز کشور ما از رتبه و جایگاه سیاسی بالایی در دنیا برخوردار است، افزود: انقلاب برای ملت ایران یک دستاورد بزرگ بود که بدون شک توانست ایران را به جهانیان معرفی کند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ابراز داشت: در حال حاضر کشورهای غربی و استکبار و صهیونیست جهانی تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا با استفاده از فشارهای همه جانبه به ویژه فشارهای فرهنگی، کشور را تحت‌الشعاع قرار دهند و بتوانند از همین راه به نیت‌های پلید خود دست پیدا کنند.

چمران با بیان اینکه جایگاه کشورمان در حال حاضر نسبت به زمان قبل از انقلاب فراتر رفته است، عنوان کرد: جایگاهی را که کشورمان در حال حاضر از نظر رتبه‌های مختلف در جهان پیدا کرده است را قبل از انقلاب اصلا باور نداشتیم در واقع نمی‌دانستیم که ما می‌توانیم در جهان امروز برای خود حرفی برای گفتن داشته باشیم.

وی انرژی هسته‌ای، نانوتکنولوژی، مباحث پزشکی و رشد روزافزون مقاله‌های علمی را از دیگر ارکان موفقیت کشورمان عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ما در بیشتر این مباحث جزو 10 کشور برتر دنیا هستیم و این امر بدون شک با تلاش و همت بالای جوانان کشورمان فراهم شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه استقلال و آزادی به ما رشد سیاسی می‌‌دهد، عنوان کرد: اگر بخواهیم رشد سیاسی و فرهنگی خود را توسعه دهیم باید در کشورهای غربی آن را پایه‌گذاری کنیم تا بتوانیم در این کشورها هم حرف‌های بیشتری برای گفتن داشته باشیم.

رئیس شورای مرکزی بسیج مهندسین کشور با اشاره به  اینکه در بخش کشاورزی پیشرفت‌های بسیار بالایی داشته‌ایم، افزود: در این بخش کشورمان با وجود داشتن زمین‌های حاصلخیز و مناطق چهار فصل می‌تواند بیش از پیش رشد داشته باشد و بهتر است مدیران این حوزه به این مبحث توجه بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه بخش کشاورزی می‌تواند در رونق تولید کشورمان نقش بسزایی را ایفا کند، بیان کرد: اگر ما بتوانیم از این فضا به خوبی استفاده کنیم به جایگاه خوبی در این بخش دست پیدا خواهیم کرد ولی در غیر این صورت اگر کشاورزی ما رشد نداشته باشد در صنعت هم به طور حتم ضعیف عمل می‌کنیم.

چمران با اشاره به اینکه اگر کشاورزی را رشد دهیم بسیاری از مشکلات مردم برطرف خواهد شد، عنوان کرد: باید در دل کشور بتوانیم با استفاده از امکانات روز تولید، ظرفیت خود را در این بخش به حد اعلا برسانیم تا در این بخش در دنیا جایگاهی ویژه داشته باشیم.

*در صنعت ساختمان پیشرفت‌های خوبی در کشور حاصل نشده است

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه در این سال‌ها در صنعت ساختمان پیشرفت‌های خوبی در کشور حاصل نشده است، عنوان کرد: از نظر مقاوم‌سازی و پایداری موفق عمل نکرده‌ایم و آن طور که شایسته بوده است ساختمان‌ها در مقابل بلایای طبیعی از استحکام بالا و کافی برخوردار نبوده است.

وی عدم تکنولوژی ساخت و ساز را از مهم‌ترین عوامل نرسیدن به پیشرفت در صنعت ساخت و ساز عنوان کرد و گفت: در کشور با وجود اینکه سرعت ساخت و سازها پایین است و ما نظاره‌گر این نیز هستیم که متأسفانه در این زمان هم ساختمان‌ها از اصول اولیه به دور هستند و همین امر زمینه‌ساز مشکلات دیگری می‌شود.

چمران با بیان اینکه باید با تلاش مهندسین کشورمان تلاش شود تا ساختمان‌ها منطبق با آخرین استانداردهای روز دنیا ساخته شود، اظهار داشت: باید در این راه گام‌های بیشتری برداشته شود تا در نتیجه آن مقاوم‌سازی ساختمان‌ها و عمر بیشتر آن‌ها را در پی داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد: گرچه در مبحث مهندسی مکانیک وضعیت خوبی در کشور وجود دارد اما از این ظرفیت در بازار کار به خوبی استفاده نشده است و نتوانسته‌ایم در بازار مصرف به جایگاه خوب و بالایی دست پیدا کنیم.

* بخش عمده فعالیت‌های کشور مدیون فعالیت‌های مهندسی است

وی با اشاره به اینکه بدون شک پیشرفت‌های بخش عمده‌ای از فعالیت‌های کشور را مدیون علم بالای مهندسین هستیم، عنوان کرد: تشکل‌های مهندسی در طول این سال‌ها توانسته‌اند رشد خوبی را داشته باشند و تلاش آنان بدون شک موجب شده است تا در خیلی از زمینه‌ها به پیشرفت‌های بالایی دست پیدا کنیم.

چمران استفاده از ظرفیت مهندسین ایرانی را مهم دانست و تصریح کرد: گرچه در قابلیت‌های مهندسین کشورمان شکی وجود ندارد اما باید تلاش شود تا برای پیشرفت مناسب سرعت عمل خود را شتاب دهیم و بسیجی‌وار بتوان سخت‌ترین قله‌های جهان را فتح کرد.

وی با اشاره به اینکه باید احساس پیشرفت در تمام آحاد جامعه به ویژه مهندسین بیشتر شود، افزود: مهندسین ما در بیشتر زمینه‌های علنی توانسته‌اند این رشد را داشته باشند و بدون شک با داشتن اعتقادی راسخ‌تر می‌توانند عقب ماندگی‌هایی که در برخی از بخش‌ها به جا مانده است را با تلاش و همت بالای خود جبران کنند.

رئیس شورای مرکزی بسیج مهندسین کشور اذعان داشت: همان طور که جنگ برای ما اسارت و شهادت را به ارمغان آورد باید برای رسیدن به جایگاه والای قله‌های برتر دنیا در زمینه‌های مختلف حرکتی جهاد گونه داشت که البته با ایمان و اعتقاد به خداوند متعال این امر در بین جوانان و مهندسین بسیجی کشورمان وجود دارد و آنان می‌توانند بر فراز این قله‌ها قرار بگیرند.

انتهای پیام/77004/ع40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول