اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت شهرک‎های صنعتی خراسان‎رضوی خبر داد

راه‌اندازی بیش از 400 واحد در شهرک صنعتی چناران

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌رضوی گفت: بیش از 400 واحد در شهرک صنعتی چناران با تهیه مقدمات در مرحله تجهیز، استقرار و راه‎اندازی هستند.

راه‌اندازی بیش از 400 واحد در شهرک صنعتی چناران

به گزارش خبرگزاری فارس از چناران، علی سلیمانی صبح امروز در جمع مسئولان شهرستان چناران به ظرفیت و استعداد این شهرستان در توسعه صنعت اشاره کرده و اظهار داشت: در توسعه شهرک صنعتی چناران برای 1000 هکتار و استقرار 600 واحد صنعتی برنامه‎ریزی شده است.

وی افزود: بیش از 400 واحد با تهیه مقدمات در مرحله تجهیز، استقرار و راه‎اندازی هستند که با استقرار آنها، تا 2 سال آینده برای 20 هزار نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‎شود.

وی استقبال سرمایه‎گذاران را در شهرک صنعتی چناران مطلوب توصیف کرد و گفت: در آمایش سرزمینی، شهر مشهد بعنوان شهر زیارتی و مذهبی تعریف شد و بر این اساس اشتغال و استقرار صنعت در محور‌های اطراف یعنی محور چناران و محور سنگ بست فریمان طراحی و پیش‌بینی شده است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌رضوی افزود: در یکسال گذشته از 220 صنعتگر جدید و ورودی در استان 60 واحد آن یعنی معادل 16 درصد در حوزه چناران شکل گرفته‌اند چنانکه از 60 هزار اشتغال صنعت، 9 هزار نفر در چناران است.

سلیمانی افزود: شهرستان چناران در زمینه توسعه صنعتی از پتانسیل و استعدادهای ویژه‎ای برخوردار است بطوری که می‎تواند سرریزی اشتغال و سرمایه‎گذاری کلان‌شهر مشهد را جذب کند.

وی وجود زیرساخت‎های لازم، نزدیکی به بازار مصرف شهر مشهد، منابع و مواد اولیه به همراه جمعیت بالای جویای کار را از دیگر دلایل استقبال خوب سرمایه‎گذاران در چناران عنوان کرده افزود: نزدیکی به مواد اولیه و بازار مصرف دو شاخصه اصلی در تولید صنعتی است که چناران هر دو را با هم دارد.

وی گفت: از 110 میلیون تن محصولات تولیدی کشاورزی کشور 900 هزار تن یعنی معادل یک درصد در چناران تولید می‎شود و این پتانسیل خوبی برای استقرار صنعت بویژه صنایع تبدیلی کشاورزی است.

مدیر عامل شرکت شهرک‎های خراسان‎رضوی به نیاز آبی نسبتا بالای صنایع تبدیلی اشاره کرده و مشکل تامین آب را یکی از دغدغه‎ها و مشکلات شهرک صنعتی چناران عنوان کرد و افزود: میزان آب 75 لیتر در ثانیه برای شهرک صنعتی چناران بسیار کم است که لازم است مسئولین مربوطه برای افزایش این میزان برنامه‎ریزی و تدبیر کنند.

انتهای پیام/70005/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول