اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار شیراز:

نماهای ساختمانی با معماری اسلامی ساخته شود

خبرگزاری فارس: شهردار شیراز گفت: در نماها و معماری ساختمان‌های شیراز باید اصول معماری اسلامی مد نظر قرار گیرد.

نماهای ساختمانی با معماری اسلامی ساخته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علیرضا پاک‌فطرت بعد از ظهر امروز در دویست و هشتاد و سومین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز اظهار داشت: احداث پل بزرگ ایمان با قالب شاریو، پل معالی آباد بر اساس آخرین استانداردهای پل‌سازی دنیا و بسیاری پروژه‌ها و طرح‌های بزرگ دیگر شیراز به دستان توانمند مهندسان این شهر و فارغ‌التحصیلان دانشکده مهندسی دانشگاه شیراز محقق شده است.

وی افزود: پل بزرگ ولیعصر در کشور به تعداد انگشتان دست مانند ندارد و تمام این‌ها به دست مهندسان و کارکنان و کارگرانی انجام شد که از جان و دل به پیشرفت شهر و دیار خود دل بسته‌اند.

پاک فطرت ادامه داد: جامعه مهندسی شیراز پیشرفت بسیاری کرده و به تدریج جایگاه خود را در دنیا پیدا می‌کند، اما تنها موردی که نظام مهندسی باید بیشتر به آن دقت کند لزوم در نظر گرفتن اصول و مولفه‌های سبک معماری اسلامی و بومی در ساختمان‌سازی‌ها است.

وی تصریح کرد: شهرداری برنامه‌ای را در دستور کار دارد و برای تصویب به شورا ارائه می‌کند که بنابر آن برای مهندسانی که در نماها معماری اسلامی ایرانی را رعایت کرده و بیشتر از آجر و سنگ به جای مصالح دیگر استفاده کنند، تشویق‌هایی در نظر گرفته شود.

رئیس دانشکده فنی مهندسی شهید باهنر شیراز نیز در این جلسه گفت: چند صباحی است که شاهد رونق فعالیت‌های عمرانی در شهر شیراز هستیم و سرعت و حجم این عملیات برای ما مهندسان قابل لمس است.

ناصر شمس افزود: افتتاح پروژه دارالرحمه به حق حتی وضعیت اجتماعی و فرهنگی این منطقه را نیز متحول کرده و باعث کاهش جرائم در جنوب شهر شیراز شده است.

وی ادامه داد: گاهی خود ما مهندسان نیز باور کرده بودیم که شیراز نمی‌تواند در قد و قامت مشهد و اصفهان ظاهر شود اما بزرگی پروژه‌هایی مانند رضوان اعتماد به نفس و خودباوری را به مهندسان و شهروندان شیرازی باز گرداند.

به گزارش فارس، در پایان این جلسه از چهار مهندس عضو نظام مهندسی و همچنین از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز به مناسبت روز مهندس تجلیل شد.

انتهای پیام/2448/صا30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول