به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مجتبی اکبری امروز در جلسه کمیته امداد و نجات نوروزی استان گلستان اظهار داشت: خدماترسانی به مسافران نوروزی در ایام تعطیلات در دستورکار کمیته طرح امداد و نجات نوروزی استان قرار دارد.
وی ادامه داد: راهنمایی به مسافران نوروزی و بهرهگیری از ظرفیت دستگاههای امدادی برای خدماترسانی به حادثهدیدگان احتمالی حوادث انسان ساخت از مهمترین اقدامات این کمیته محسوب میشود.
آمادگی ایفای نقش در طرح استقبال ایمن از بهار
مدیرعامل جمعیت هلالاحمر استان گلستان گفت: در کنار این وظایف مباحث مرتبط با طرح استقبال ایمن از بهار در زمینه حوادث بلایای طبیعی نیز در دستورکار قرار دارد تا در صورت وقوع حوادث احتمالی، این جمعیت وظایف خود را به عنوان عضوی از این طرح و رئیس کارگروه امداد و نجات، ذیل شورای هماهنگی مدیریت بحران استان انجام دهد.
وی خاطرنشان کرد: با تعامل مناسبی که بین دستگاههای عضو کمیته امداد و نجات سفرهای نوروزی وجود دارد، انتظار میرود، بسان سالهای گذشته مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد.
پیشبینی افزایش ورود مسافر به گلستان در ایام نوروزی
اکبری با اشاره به اجرای 12 ساله طرح آماده نوروزی در استان اضافه کرد: تجربیات این سالها و تعطیلات زودهنگام امسال مبین ورود مسافران بیشتری به استان نسبت به سالهای دیگر است.
وی تصریح کرد: 30 نقطه برای راهنمایی مردم و 28 نقطه به عنوان پایگاه امداد و نجات استان توسط این جمعیت آماده خدمترسانی به مسافران نوروزی است.
43 پایگاه امداد توسط مرکز فوریتهای پزشکی استان آماده خدمترسانی است
رئیس کارگروه امداد و نجات نوروزی استان گلستان یادآور شد: علاوه بر این نقاط، مرکز امداد و فوریتهای پزشکی استان نیز با 43 پایگاه امدادی در استان آماده خدمترسانی به مسافران نوروزی و شهروندان گلستانی است.
استقرار بالگرد به شکل ثابت در پایگاه امداد و نجات گلستان
اکبری یادآور شد: 25 پایگاه امداد و نجات مرکز فوریتها جادهای و تعداد 18 پایگاه امدادی نیز شهری است.
به گفته وی، علاوه بر آمبولانسهای جمعیت هلالاحمر، تعداد 64 آمبولانس مرکز امداد و فوریتهای پزشکی در استان آماده امدادرسانی است.
مدیرعامل جمعیت هلالاحمر استان گلستان عنوان کرد: با استقرار ثابت بالگرد در پایگاه امداد و نجات هوایی استان این ظرفیت امدادی نیز در کنار دیگر توانمندیهای استان آماده خدمترسانی در این ایام است.
تمهیدات برای ساماندهی بروشورها به مسافران برای جلوگیری از اتلاف بیتالمال
اکبری با اشاره به توزیع بروشورهای تبلیغاتی با موضوع اطلاعاترسانی به مسافران نوروزی، خواستار ساماندهی این اقلام آگاهیدهنده در سطح استان شد.
وی یادآور شد: چنانچه بتوان همه این خدمات دستگاهی که در قالب بروشور به شکل جداگانه توسط دستگاهها ارائه میشود، یکپارچه نشر و توزیع کرد، از اتلاف منابع و هزینه بیتالمال جلوگیری میشود.
انتهای پیام/2307/ذ40/ف4004