اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ملایر

8 راهنمای گردشگری برای مسافران نوروزی در نظر گرفته شد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر از ایجاد هشت راهنمای گردشگری در ایام نوروز در شهرستان ملایر خبر داد.

8 راهنمای گردشگری برای مسافران نوروزی در نظر گرفته شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، محمدرضا بشری بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در ملایر اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن ایام نوروز اداره میراث فرهنگی ملایر به عنوان یکی از مراکز پایه در این ایام تسهیلات و برنامه‌های مختلفی را برای نوروز و مسافران اتخاذ کرده است.

وی تشکیل دبیرخانه ستاد تسهیلات نوروزی، برگزاری جلسات استانی و شهرستانی، تشکیل چارت مختلف اداری را از اهم این برنامه‌ها برشمرد و گفت: آماده‌سازی تپه باستانی نوشیجان، خانه لطفعلیان، موزه ملایر، محوطه‌سازی یخچال میرفتاح، آماده‌سازی شهر زیرزمینی سامن و زورخانه باستانی بابک و دیگر اماکن تاریخی و گردشگری ملایر و... از جمله اقدامات اداره میراث فرهنگی و گردشگری ملایر در این ایام برشمرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری ملایر نصب بنر به دو زبان فارسی و لاتین، نقشه راهنمای شهری، راه‌اندازی تلفن گویا در راستای معرفی اماکن تاریخی و گردشگری شهرستان را از دیگر اقدامات این اداره برشمرد و افزود: امسال نیز مانند سال گذشته هشت راهنمای شهری ملایر در راستای شناسایی بهتر اماکن تاریخی و گردشگری ملایر در نظر گرفته شده است.

وی از برگزاری جشن گلریزان در راستای کمک به کودکان بی‌بضاعت در نیمه دوم اسفند ماه سال جاری در زورخانه تاریخی بابک خبر داد و عنوان داشت: دیدار اعضای ستاد تسهیلات نوروزی با امام جمعه، برگزاری عصر شعر نوروز خوانی و شاهنامه‌خوانی در خانه مصدقی از جمله برنامه‌های اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر در ایام نوروز امسال است.

بشری از اجرای برنامه موسیقی سنتی، محلی ملایر در اماکن تاریخی و گردشگری این شهرستان در ایام نوروز خبر داد و افزود: اجرای تور گردشگری از اماکن تاریخی شهرستان به صورت رایگان و اماکن تاریخی استان و استان‌های همجوار با هزینه کم با سه دستگاه اتوبوس از دیگر برنامه‌های ستاد تسهیلات نوروزی اداره میراث فرهنگی ملایر در ایام نوروز است.

وی چیدن سفره هفت‌سین در اماکن تاریخی، اجرای مسابقه خاطره‌نویسی از سفرهای نوروزی و مسابقه نقاشی ویژه کودکان در اماکن تاریخی را از دیگر برنامه‌های این اداره در ایام نوروز برشمرد و گفت: برگزاری مسابقات بومی محلی شامل طناب‌کشی، کمربندبازی و مسابقه قاطرسواری در محل ارگ باستانی نوشیجان خواهد بود.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری ملایر با اشاره به اینکه اکیپ نظارتی این اداره با همکاری نهادهای مرتبط از اماکن تاریخی، گردشگری و تفریحی، رستوران‌ها و مجتمع‌های بین راهی در ایام نوروز بازدید دارند، گفت: مسافران و همشهریان می‌توانند انتقادات، پیشنهادات و شکایات خود را به این اداره اطلاع دهند.

وی برگزاری نمایشگاه و بازارچه محلی را از دیگر برنامه‌های ایام نوروز این اداره در ملایر برشمرد و گفت: همچنین در این ایام نمایشگاه عکس‌های قدیمی از اماکن تاریخی شهرستان ملایر در خانه مصدقی برگزار می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری ملایر ابراز داشت: این اداره در روز اول فروردین و لحظه سال تحویل به 10 نفر از مسافرانی که وارد شهر ملایر شوند صنایع دستی ملایر را هدیه و از آنها استقبال خواهد کرد.

وی در پایان تصریح کرد: سعی می‌کنیم در ایام نوروز فضایی شاد و متنوع را برای مردم و مسافران فراهم کنیم و امیدواریم در سال جدید شاهد رشد مسافران نوروزی و گردشگران در ملایر نسبت به سال‌های گذشته باشیم.

انتهای پیام/89013/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول