اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

همزمان هفته تعلیم و تربیت اسلامی محقق می شود

برپایی گفتمان‌های دینی در مدارس و دانشگاه‌های میناب

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی میناب از برگزاری گفتمان‌های دینی در مدارس و مراکز آموزش عالی این شهرستان خبر داد.

برپایی گفتمان‌های دینی در مدارس و دانشگاه‌های میناب

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب در شرق هرمزگان، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد بنی خزاعی امروز در جمع خبرنگاران گفت: تربیت اسلامی طیف وسیع و شجره طیبه‌ای است که خانواده به عنوان یکی از ساز و کارهای اصلی و بنیادین زیر بنای اصلی در تعمیق فرهنگ اسلامی است.

وی همچنین با اشاره به خدمات 34 ساله امور تربیتی، رشد و تقویت اراده و شکوفایی استعدادهای نهفته دانش آموزان در مدارس را مرهون تلاش‌های صورت گرفته در این تشکل عنوان کرد و افزود: امور تربیتی و تربیت اسلامی در آشنا ساختن اقشار مختلف جامعه به ‌ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان به ارزش‌های اسلامی و اخلاق دینی نقشی انکار ناپذیر دارد.

بنی خزاعی مهمترین هدف شکل گیری امور تربیتی را پاسداری از ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی ذکر کرد و ادامه داد: امور تربیتی به پشتوانه اندیشه‌های تابناک و انسان‌ساز امام راحل (ره) و به همت دو شهید بزرگوار رجایی و باهنر و به منظور رفع معضلات و آسیب‌شناسی دینی و سازندگی رفتار و سیرت بنا شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش جوانان و نوجوانان در ساختن و استمرار جامعه سالم اشاره کرد و افزود: بقای هر جامعه مستلزم انتقال مجموعه دانش‌ و باورهای موجود به نسل‌های جدید است.

این مسئول اضافه کرد: آموزش و پرورش در تربیت نسل مومن، انقلابی و پویا مسئولیت حساس و خطیری بر عهده دارد.

رئیس تبلیغات اسلامی میناب توجه به نقش و اهمیت امور تربیتی را وظیفه آحاد مسئولان دانست و اظهار داشت: توجه به امور تربیتی آینده انقلاب اسلامی را تضمین می کند.

بنی خزاعی همچنین با تشریح ویژه برنامه‌های هفته تعلیم و تربیت و گرامیداشت امور تربیتی در میناب، از برگزاری گفتمان و همایش‌های دینی در مدارس و مراکز آموز عالی این شهرستان خبر داد و گفت: این گفتمان‌ها از هشت اسفندماه و با حضور روحانیون و کارشناسان دینی برگزار می شود.

وی پرورش اخلاق و معنویت را از مهم‌ترین مشخصه‌های تربیت اسلامی ذکر کرد و اظهار داشت: این گفتمان‌ها با محوریت تربیت اسلامی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/88004/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول