اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فنی و اجرایی اداره کل نوسازی مدارس همدان خبر داد

اتمام پروژه‌های مدارس تخریبی تا پایان سال 92

خبرگزاری فارس: معاون فنی و اجرایی اداره کل نوسازی مدارس همدان از برنامه دولت برای اتمام پروژه‌های مدارس تخریبی تا پایان سال 92 خبر داد.

اتمام پروژه‌های مدارس تخریبی تا پایان سال 92

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، محمدرضا مرادی صبح امروز در شورای آموزش و پرورش شهرستان ملایر با اشاره به خدمات دولت نهم و دهم در اجرای طرح‌های عمرانی به‌ویژه نوسازی مدارس اظهار داشت: دولت اعتبارهای خوبی در سطح ملی را در این زمینه هزینه کرد، اما این در حالی است که کمتر از 50 درصد کارهای عمرانی در سطح مدارس، در دوره‌های گذشته انجام شده است.

وی با اشاره به این‌که بازدیدهای کارشناسانه از سال 84 در کل مدارس استان، مدارس تخریبی و مدارس نیازمند به مقاوم‌سازی، مشخص شده است، افزود: تا پایان سال 92 دولت قصد دارد پروژه‌های مدارس تخریبی را به اتمام برساند.

معاون فنی و اجرایی اداره کل نوسازی مدارس همدان از اجرای 59 پروژه نوسازی و مقاوم‌سازی مدارس ملایر خبر داد و گفت: از این تعداد، 45 پروژه استانی و 14 پروژه نیز ملی است که تاکنون، 10 پروژه تحویل شد و 12 پروژه نیز در قالب تجهیز و تعمیر مدارس به اتمام رسید.

وی اظهار داشت: در حال حاضر، 37 پروژه در سطح شهر ملایر، جوکار و سامن به حالت نیمه‌کاره است و در صورت تخصیص اعتبارات، باید به‌زودی به اتمام برسد.

مرادی تصریح کرد: بیش از 20 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پروژه‌های نوسازی و مقاوم‌سازی مدارس ملایر در سال‌جاری مصوب شد که تنها 25 درصد آن تخصیص یافت.

وی اظهار داشت: بیش از 35 درصد از اعتبارات سال 91 در ملایر اجرایی شد و این شهرستان بعد از همدان، بیشترین اعتبارات ملی را در بین سایر شهرستان‌های استان به خود اختصاص داده است.

معاون فنی و اجرایی اداره کل نوسازی استان همدان ادامه داد: 16.5 درصد از اعتبارات استان در زمینه نوسازی و تعمیر و تجهیز مدارس مربوط به شهرستان ملایر است.

در ادامه بخشدار بخش مرکزی ملایر نیز بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام تأکید کرد و گفت: نظارت بر ساخت و سازهای مدارس باید توسط ناظران نوسازی بیشتر شود.

ابراهیم نوروزی با بیان این‌که خیران را باید به سمت اتمام پروژه‌های نیمه تمام سوق داد، اظهار داشت: ضرورت تعمیر و تجهیز مدارس امروز بیشتر از احداث فضاهای جدید آموزشی است.

وی اقدامات خیران مدرسه‌ساز ملایر را گامی مثبت در راستای ایجاد فضاهای آموزشی عنوان کرد و افزود: مدارس خیرساز باید به عنوان یک میراث فرهنگی مدنظر قرار گیرد و توجه ویژه‌ای به تعمیر و تجهیز فضاهای آموزشی خیرساز شود.

بخشدار مرکزی ملایر عنوان کرد: با توجه به محدود بودن اعتبارات، تعمیر و تجهیز مدارس شهرستان یک ضرورت است.

در ادامه معاون توسعه و پشتیبانی اداره آموزش و پرورش ملایر نیز اظهار داشت: امسال برای مدارس استثنایی ملایر 990 میلیون ریال، مدارس راهنمایی 180 میلیون ریال، مدارس متوسطه 169 میلیون ریال و یک میلیارد و 584 میلیون ریال برای تعمیر و تجهیز و تأسیسات با نوسازی مدارس قرار داد داشتیم.

علیرضا امینی گفت: 164 میلیون ریال هم برای تعمیر و تجهیز اداره آموزش و پرورش ملایر قرارداد داشتیم که هنوز این اعتبار محقق نشده است.

وی اظهار داشت: با توجه به این‌که رکن اصلی نوسازی مدارس، بهسازی و تعمیر و تجهیز مدارس است، اما هنوز تعهدات اداره کل نوسازی استان در ملایر اجرایی نشده و امیدواریم در مدت باقیمانده از سال این امر محقق شود.

انتهای پیام/89016/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول