اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عملیات سپاه قم خبر داد

حضور نیروهای واکنش سریع بسیج در رزمایش الی بیت‌المقدس

خبرگزاری فارس: معاون عملیات سپاه علی بن ابیطالب(ع) گفت: نیروهای واکنش سریع بسیج در رزمایش «الی بیت‌المقدس» قم حضور خواهند داشت.

حضور نیروهای واکنش سریع بسیج در رزمایش الی بیت‌المقدس

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، علیرضا ظهرابی امروز در نشست خبری رزمایش الی بیت‌المقدس با اشاره به تلاش همیشگی غرب برای نابودی انقلاب اسلامی اظهار کرد: عملیات دفاع از کوی و برزن در راستای سلسله تمرین‌هایی است که بسیج و سپاه در راستای صیانت از ارزش‌ها و جامعه انجام می‌دهند.

وی افزود: نیروهای آموزش‌دیده واکنش سریع بسیج در رزمایش الی بیت‌المقدس شرکت خواهند داشت و توانمندی‌های خود را در معرض نمایش خواهند گذاشت.

معاون عملیات سپاه علی بن ابیطالب(ع) با بیان اینکه مراحلی چون فراخوانی، انتقال به محل، آموزش، تمرینات صامت و اجرای رزمایش از جمله بخش‌های مختلف این رزمایش محسوب می‌شوند گفت: پادگان شهدای 19 دی به منظور شبیه‌سازی یک شهر آماده شده و سعی کرده‌ایم نقاط مختلف قم را در آن پیاده کنیم.

وی ادامه داد: حفاظت از شهر شامل اقداماتی چون حراست از محوطه شهری با استفاده از عملیات‌های گشت عملیاتی، احداث پست‌های بازرسی و دفاع ساختمانی بوده و گشت‌های رزمی، درگیری موقت با دشمن، اعزام گروه‌های آموزش دیده تأمینی و عملیات رده مقدم نیز در راستای دفاع از مرزهای شهر صورت می‌گیرند.

معاون عملیات سپاه علی بن ابیطالب(ع) با اشاره به اجرای دفاع لایه‌ای طی رزمایش الی بیت‌المقدس عنوان داشت: تاکنون سپاه 20 استان این رزمایش را به مرحله اجرا در آورده‌اند و پس از قم نیز سایر استان‌ها این رزمایش را انجام خواهند داد.

وی افزود: صبحگاه مشترک با عنوان «اقتدار» ساعت 9 صبح روز 10 اسفند ماه در صحن امام خمینی(ره) برگزار می‌شود و پس از آن نیروهای واکنش سریع به پادگان 19 دی اعزام می‌شوند و پس از برگزاری مراسم‌های فرهنگی و نظامی، ساعت 15 بعد از ظهر روز جمعه رزمایش اصلی آغاز می‌شود.

ظهرابی با اشاره به آغاز فعالیت اداری و ستادی رزمایش الی بیت‌المقدس از اردیبهشت ‌ماه سال جاری خاطرنشان کرد: مراحل حوزه‌ای و منطقه‌ای این رزمایش طی ماه‌های گذشته برگزار شده و در اسفند ماه مرحله پایانی آن برگزار می‌شود.

انتهای پیام/78004/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول