اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همایش بزرگداشت روز مهندس در شیراز

کارآفرینان بسیجی به بازگویی تجارب خود پرداختند

خبرگزاری فارس: در همایش بزرگداشت روز مهندس در شیراز، کارآفرینان بسیجی تجارب خود در زمینه تولید در شرایط دشوار را روایت کردند.

کارآفرینان بسیجی به بازگویی تجارب خود پرداختند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مسئول سازمان بسیج مهندسین فارس بعد از ظهر امروز در این همایش اظهار داشت: مهندس بسیجی با شهپر علم و اندیشه توحیدی به میدان عمل گام نهاده تا سازندگی را در تمام عرصه‌های کشور محقق سازد.

محمد کریمی افزود: رسالت اصلی بسیج مهندسین تلاش در راستای کار‌آمدی نظام جمهوری اسلامی و حضور در عرصه‌های اقتصادی، صنعتی، فنی و مدیریتی است.

وی ادامه داد: مهندس بسیجی با تکیه بر صفت آفرینندگی در وجود خود خدمت به بندگان خدا را اصل و آمیختگی علم و عمل را شاخصه حرکت قرار داده است.

کریمی تصریح کرد: چنانکه پیش‌تر اطلاع‌رسانی شده است، 8 هزار مهندس در قالب سازمان بسیج مهندسین سازماندهی شده‌اند که این امر توان بالا و ظرفیت فارس از نظر فنی و مهندسی را گواهی می‌دهد.

وی اضافه کرد: مهندس بسیجی به دور از هیاهوهای سیاسی بسترساز پیشرفت استان و کشور و تمدن اسلامی است.

مسئول سازمان بسیج مهندسین فارس بیان کرد: شجره طیبه بسیج ذوالفقار مقام معظم رهبری است و سازمان بسیج مهندسین فارس در همین روز ضمن میثاق دوباره با ولایت و آرمان‌های نظام، بیزاری خود را از هرگونه حرکت تفرقه‌آمیز اعلام می‌دارد.

وی خاطرنشان کرد: سازمان بسیج مهندسین فارس در 15 شهر کانون فعال دارد و تفاهم‌نامه‌هایی را با نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و شرکت شهرک‌های صنعتی به منظور مشاوره، کارورزی و تورهای کارآفرینی امضا کرده است.

حمایت از طرح‌های تبدیلی کشاورزی در تعامل با جهاد کشاورزی فارس، برگزاری کلاس‌های تخصصی و کارآفرینی و راه‌اندازی کارگروه نانو تکنولوژی و آزمایشگاه شیمی نیمه‌تخصصی برخی از مواردی بود که کریمی به عنوان عملکرد سازمان بسیج مهندسین فارس به آن اشاره کرد.

وی با اشاره به لزوم تاسیس پژوهشکده صنعت بومی از توان سازمان بسیج مهندسین فارس برای مهندسی معکوس ساخت قطعات تحریمی سخن گفت.

کریمی هدف از تشکیل سازمان بسیج مهندسین را رویکرد نیروهای متعهد و متخصص برای کشور در راستای کمک به اقتصاد و شکوفایی جمهوری اسلامی و بازویی کمکی برای سازمان نظام مهندسی دانست.

وی در پایان گفت: از دیگر افتخارات سازمان بسیج مهندسین استان فارس وجود 100 نخبه در آن است که در مراسم امروز از تعدادی از این نخبگان و خانواده شهدای مهندس فارس تجلیل می‌شود.

رئیس شورای مرکزی سازمان بسیج مهندسین فارس نیز در این مراسم ابراز داشت: یکی از مشکلات صنایع در کشور ما این است که نهادی برای استمهال بدهی‌ها یا پرداخت تسهیلات جلوگیری از رکود وجود ندارد.

سید ابوالحسن حقایقی افزود: کارخانه دنا چند سال پیش به دلیل همین مشکل مجبور به همکاری با اسپانسرهای مختلف شده بود که هر کدام از نظر مالی تعهدات سنگین جدیدی را بر دوش آن نهاده بودند.

رئیس هیئت اجرایی کارخانه لاستیک دنا ادامه داد: در حال حاضر کارکنان کارخانه دنا هیچ حقوق عقب‌افتاده‌ای ندارند، چند صد میلیون مطالبات بازنشستگان پرداخته شده و معوقات شرکت‌های خدمات‌رسان و بیمه نیز در حال پرداخت است.

وی اضافه کرد: کارخانه دنا بیش از 100 تن تولید روزانه دارد، گواهی ایزو دریافت کرده و توسعه خط تولید رادیال نیز در آن محقق شده است.

حقایقی خاطرنشان کرد: زمانی که در این کارخانه مسئولیت قبول کردیم 28 میلیارد تومان از تولید بدهکار بودیم اما با سیاست‌هایی این روند رکودی معکوس شد.

وی تصریح کرد: با دادن لاستیک به نمایندگی‌ها و حذف واسطه‌های فروش، دریافت کارت بازرگانی و حذف واسطه‌های خرید مواد اولیه، تقسیط بدهی‌ها و مالیات و تمرکز بر نیروی انسانی خودمان توانستیم از وضعیت بحران خارج شویم.

حقایقی بیان کرد: در صورتی که مشکل حقوقی مالکیت دنا حل شود توان تولید بخشی از تسمه نقاله مورد نیاز کشور را داریم.

وی ابراز داشت: کارخانه در شرایط تحریم و با دلار 3 هزار و 730 تومان اداره شد و حتی از ارز مرجع برای خرید مواد اولیه استفاده نکرد و این‌ها همگی نشان می‌دهد که امکان تولید با بهره‌گیری از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی وجود دارد.

به گزارش فارس، تجلیل از تعدادی از خانواده‌های مهندسان شهید و رونمایی از نشریه الکترونیکی  سازمان بسیج مهندسین فارس دیگر برنامه‌هایی بود که در این همایش انجام شد.

انتهای پیام/2448/ش40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول