اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش مازندران خبر داد

ساخت 470 نمازخانه مدارس در مازندران

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش مازندران گفت: 470 نمازخانه در مدارس مازندران در حال ساخت است.

ساخت 470 نمازخانه مدارس در مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حسین کمالی صبح امروز در نشست خبری به مناسبت هفته تربیت اسلامی در اداره کل آموزش و پرورش اظهار داشت: عرصه تعلیم و تربیت به عنوان زیرساختی برای توسعه همه جانبه کشور است و کشورهایی که توانمند در عرصه اقتصادی نظامی شدند از مدرسه و نهاد فرهنگی شروع کردند.

وی با بیان اینکه توسعه منابع انسانی و سرمایه انسانی مقدمه توسعه متوازن کشور است، تصریح کرد: مدرسه محل تولید علم، فرهنگ و تمدن اسلامی و جایگاه معلم و مربی یک جایگاه ویژه و با اهمیت است و در آموزه‌های دینی نیز از معلم به احترام یاد شده است.

کمالی به اهمیت و نیاز سند تحول بنیادین برای مشخص شدن اهداف اشاره کرد و افزود: سند تحول بنیادین به دنبال تربیت انسان متعالی که دارنده ویژگی‌های اخلاقی و شایستگی‌های انسانی است تا دیگران از زندگی کردن در کنار آنها احساس امنیت کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش مازندران خاطرنشان کرد: در سند تحول بنیادین تربیت منحصر به خانواده نیست و خانواده، نظام و رسانه‌ها، مراکز دولتی و غیردولتی و همه عوامل محیطی از ارکان تربیت به شمار می‌روند.

وی تقدیر از فعالان عرصه تربیت، گرامیداشت 20 تن از شهدای حوزه پرورشی، استفاده از ظرفیت حافظان قرآنی و قاریان برگزاری کرسی‌های تربیت پژوهشی، گردهمایی در اردوگاه میرزاکوچک‌خان با حضور معاون وزیر در معاونت پرورشی و فرهنگی و 500 نفر از مربیان پرورشی، رونمایی از کتب راهبردی تربیتی و جشنواره فیلم یک روزه حیات طیبه و معرفی و تبیین الگوهای علمی و چهره‌های ماندگار را از جمله برنامه‌های هفته تربیت اسلامی دانست.

کمالی عنوان کرد: سرود استانی دانش‌آموزی که در حوزه پرورشی برای نخستین بار در کشور تهیه شده در نوع خود بی‌نظیر است که در اولین روز از هفته تربیت اسلامی رونمایی شده و از سال 92 سراسر استان در مناسبت‌های مختلف به صورت همگانی از این سرود استفاده می‌کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه یک‌هزار و 894 نفر نیروی پرورشی در رسته پرورشی در آموزش و پرورش حضور دارند، بیان داشت: بیش از 850 نفر مشاور در مدارس فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: به ازای هر هشت دانش‌آموز یک ساعت برنامه پرورشی و هر 15 نفر یک ساعت مشاور تعلق می‌گیرد و امیدواریم با راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان نیروی پرورشی و فرهنگی از این مبادی جذب شوند و به مباحث پرورشی آشنا باشند.

کمالی با اشاره به اینکه در استان از نظر محتوای فرهنگی کمبود داریم، یادآور شد: از نظر مراکز فرهنگی کمبود نداریم و در مازندران پنج اردوگاه به لحاظ مکانی و با امکانات وسیع داریم و در هر شهرستانی یک کانون فرهنگی داریم.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش مازندران نماز را اساس دین دانست و افزود: یک‌هزار و 321 امام جماعت در سطح مدارس با حضور دانش‌آموزان و معلمان در اقامه نماز جماعت شرکت دارند و 470 نمازخانه با توجه به ظرفیت مدارس در حال ساخت است.

وی اظهار داشت: در 2 هزار و 528 مدرسه نماز جماعت آن توسط معلمان و معاونان مدرسه برپا می‌شود و 400 مدرسه در کنار مساجد هستند که برای آشنایی دانش‌آموزان با مسجد و اهداف آن نماز جماعت این مدارس در مسجد برپا می‌شود.

کمالی با بیان اینکه برای آشنایی دینی و اخلاقی 260 گفتمان دینی در استان برگزار شد، بیان داشت: 350 روحانی در این گفتمان شرکت کردند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش مازندران عنوان کرد: 51 مدرسه قرآنی در پایه‌های اول تا سوم راه‌اندازی شده که به لحاظ امکانات فضای خوبی برخوردار هستند و امام جمعه هر شهرستان رئیس هیئت امنای این مدارس هستند.

وی ادامه داد: 179 نفر از قاریان و حافظان قرآن به عنوان مربیان مدارس جذب شدند و 350 مدرسه شیفت عصر با ظرفیت معلمان و مربیان قرآنی فعالیت قرآنی می‌کنند.

این مسئول به طرح ملی حفظ قرآن کریم اشاره و تصریح کرد: 181 هزار و 80 نفر از دانش‌آموزان استان در این سایت ثبت‌نام کردند که بعد از آزمون 45 هزار دانش‌آموز از نیم تا کل قرآن را حفظ هستند.

کمالی خاطرنشان کرد: در حوزه اعتکاف ماه مبارک رمضان 4 هزار دانش آموز در مساجد حضور پیدا کردند و دانش‌آموزان مازندرانی برای بازسازی عتبات عالیات 120 میلیون تومان کمک کردند.

وی به جشنواره سرود ولایت اشاره کرد و افزود: در حوزه کارشناسی و فرهنگی و هنری جشنواره سرود ولایت برای اولین بار در سطح کشور ساماندهی شد و در استان مازندران شهرستان‌های آمل، بابل و گلوگاه حائز رتبه شدند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش مازندران اذعان داشت: امسال 90 هزار جلد کتاب در 110 عنوان به مناسب هفته کتاب توزیع شد که دانش‌آموزان بر اساس طرح بزرگ 50 هزار نمایشگاه در 50 هزار مدرسه کتاب خریداری و به مدرسه هدیه کردند.

کمالی با بیان اینکه 11 هزار نفر دانش‌آموز از سینمای تربیت بهره‌مند شدند، تاکید کرد: فیلم‌های سینمای تربیت بر اساس گروه سنی دانش‌آموزان و مورد تایید هستند.

وی شورای دانش‌آموزی را تمرینی برای رای‌دادن و کاندیدا شدن دانش‌آموزان دانست و عنوان کرد: 3 هزار و 259 شورای دانش‌آموزی در مدارس استان وجود دارد و در 72.13 درصد مدارس انتخابات شورای دانش‌آموزی برگزار شد.

این مسئول ادامه داد: 197 هزار و 135 نفر از دانش‌آموزان در انجمن‌های شورا عضو هستند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش مازندران نشست بصیرت و اطلاعات سیاسی را از نیازهای دانش‌آموزان دانست و بیان داشت: یک‌هزار و 230 نشست سیاسی دانش‌آموزی برگزار شد و معلمان و سخنرانان درون و برون‌استانی پاسخگوی دانش‌آموزان بودند و 130 نشست سیاسی با حضور فرهنگیان در قالب طرح صالحین انجام شد.

وی به اردوهای راهیان نور اشاره و تاکید کرد: با توجه مشکلات تاکنون 10 هزار و 328 نفر از خواهران و 5 هزار و 20 نفر به مناطق جنگی اعزام شدند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش مازندران عنوان کرد: اردوهای راهیان نور که متوقف شده بود در دوره‌های استانی و برون‌استانی راه‌اندازی شد و امسال 189 هزار دانش‌آموز و فرهنگی برنامه‌های اردویی در سراسر استان داشتند.

انتهای پیام/86016/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول