اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

شاخص مرگ و میر مادران در ابهر صفر است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: آمار ابهر از لحاظ مرگ و میر مادران صفر است که این آمار مایه مباهات است.

شاخص مرگ و میر مادران در ابهر صفر است

به گزارش خبرگزاری فارس از ابهر، رحیم سروری ظهر امروز در جمع مسئولان بهداشتی شهرستان ابهر با بیان اینکه استان زنجان جزو استان‌هایی است که به سمت تیپ یک می‌رود، اظهار داشت: یک دهم تخت‌های ما به سایر استان‌ها و شهرها و روستاهای اطراف استان خدمات می‌دهد.

وی با اشاره به راه‌اندازی بخش‌ها و دستگاه‌های مختلف در بیمارستان امدادی ابهر خاطرنشان کرد: از مسئولان شبکه بهداشت و مسئولان بیمارستان خواستاریم که با پیگیری لازم نسبت به راه‌اندازی بخش فراهم‌آوری اعضای پیوندی نیز اقدام لازم را صورت دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه ما نگاه ویژه‌ای به ابهر داریم، گفت: انتظار داریم که با استقبال و همکاری بیش از پیش مردم و مسئولان شاهد کارهای بیشتر و بهتری در شهرستان ابهر باشیم.

وی با اشاره به افتتاح دستگاه Ctscan در بیمارستان امدادی ابهر تصریح کرد: این مرکز دومین مرکز رسیدگی به مصدومین است که روزانه 500 نفر به این بیمارستان مراجعه می‌کنند.

سروری به احداث بیمارستان 220 تختخوابی ابهر اشاره و اضافه کرد: امیدواریم که با اتمام هر چه زودتر عملیات احداث این بیمارستان، شاهد گسترش و توسعه فعالیت‌ها و ارائه خدمات بهداشتی و پزشکی در ابهر باشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه مرگ و میر مادران را به عنوان یک امتیاز منفی در نظر می‌گیرند، عنوان داشت: آمار ابهر از لحاظ مرگ و میر مادران صفر است که این آمار مایه مباهات است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه مرگ و میر مادران در استان 13.5 درصد است، گفت: این آمار در کشور 21 درصد است.

وی افزود: ابهر از این لحاظ رکورددار است و در این میان نُرم مرگ و میر نوزادان در ابهر نیز از استان پایین‌تر است.

سروری با اشاره به پروژه دانشکده پرستار ابهر تصریح کرد: این دانشکده در حال حاضر 75 درصد پیشرفت دارد و ما به شدت پیگیر این پروژه هستیم.

وی با بیان اینکه امیدواریم این دانشکده در خرداد ماه سال آینده افتتاح و به بهره‌برداری برسد، گفت: برای اتمام این پروژه مبلغ 2 میلیارد و 100 میلیون تومان اعتبار نیاز است.

انتهای پیام/73001/و30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول