اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی قاین خبر داد

تصویب 280 میلیون تومان اعتبار برای کتابخانه مرکزی قاین

خبرگزاری فارس: رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی قاین با بیان اینکه پروژه کتابخانه مرکزی قاین در حال ساخت است، گفت: در سال جاری مبلغ 280 میلیون تومان اعتبار برای این پروژه تصویب شده است.

تصویب 280 میلیون تومان اعتبار برای کتابخانه مرکزی قاین

محمد‌حسین مددی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند در ارتباط با احداث کتابخانه مرکزی قاین اظهار کرد: این پروژه در سال گذشته عملیات اجرایی آن آغاز شده و در حال ساخت است.

وی در پیگیری خبرنگار فارس مبنی بر اینکه این پروژه تاکنون به نتیجه نرسیده، افزود: این پروژه نیز همانند سایر پروژه‌ها در سطح شهرستان در حال ساخت است و اینکه این پروژه از سازه‌های کتابخانه‌ها است و از سازه‌های خاصی برخوردار بوده و برای ساخت این پروژه پیگیر هستیم که اعتبار ملی بگیریم.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی قاین با اشاره به اعتبارات اختصاص یافته به این پروژه گفت: در سال جاری بالغ بر 280 میلیون تومان اعتبار برای این پروژه تصویب شده است. 

 

مددی در  پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار فارس مبنی بر اینکه چرا پروژه‌های عمرانی در سطح شهرستان‌ها حرکت لاک‌پشتی دارد، اضافه کرد: در حوزه کاری خودم پاسخ می‌دهم که دولت ارزیابی می‌کند و هر پروژه‌ای که بیشتر نیاز مردم و جامعه باشد دولت سریع‌تر اقدام می‌کند و اعتبارات را به آن قسمت متمرکز می‌کند.

وی ادامه داد: در قاین کتابخانه به اندازه کافی وجود دارد به طوری که در سال 84 در این شهرستان چهار کتابخانه فعال بوده و هم‌اکنون با راه‌اندازی کتابخانه‌های زیرکوه و زهان 12 کتابخانه در سطح شهرستان قاین فعالیت می‌کنند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی قاین اضافه کرد: در حال حاضر در شهر قاین شش کتابخانه فعالیت می‌کنند که سه کتابخانه نهادی و سه کتابخانه مشارکتی است.

مددی اذعان داشت: در قاین مشکل فضا نداریم، اما باید کتاب‌خوان داشته باشیم و تلاش شود تا کتاب در سبد کالای خانوار قرار گیرد.

موجودی کتاب در کتابخانه‌های قاینات بیش از 100 هزار نسخه است

وی با بیان اینکه زیرساخت لازم کتاب و کتابخوانی فراهم است، تصریح کرد: بیش از 100 هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های شهرستان موجود است که این رقم باید به 600 هزار برسد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی قاین یادآور شد: حجم ورودی منابع کم نیست و به روز است.

 

مددی با اشاره به کتابخانه‌های روستاهایی افزود: در این راستا اقدامات و پیگیری‌هایی لازم انجام شده که برای روستای پهنایی به زودی عملیات ایجاد کتابخانه آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: امسال در ارتباط با کتابخانه‌های روستایی 20 میلیون تومان اعتبار مصوب شده و امید است برای کتابخانه‌های سیار در این شهرستان زمینه‌های لازم فراهم شود.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی قاین متذکر شد: امید است روزبه‌روز شاهد حضور حداکثری اقشار مختلف مردم در کتابخانه‌ها باشیم و بتوانیم در راستای ترویج و تحقق اهداف نظام گام برداریم.

انتهای پیام/69008/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول