اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهاد کشاورزی کرمان اعلام کرد

اختصاص جایزه به کشاورزی با مصرف سم پایین

خبرگزاری فارس: معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: وزارت جهاد کشاورزی اعتباری برای کمک به کشاورزانی که محصولات خود را با سم و کود کم تولید کنند اختصاص داده است.

اختصاص جایزه به کشاورزی با مصرف سم پایین

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدرضا پورخاتون‌ ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: ستاد توسعه کشاورزی استان کرمان جزو سه استان برتر کشور است که توانست به موقع بر اساس دستور‌العمل‌ بودجه خود را جذب کند.

وی افزود: در رابطه با تولید محصولات سالم کشاورزی، وزارت جهاد کشاورزی بعد از برنامه چهارم رویکرد خود را در رابطه با تولید محصول کشاورزی به گونه دیگری طرحی کرد و در برنامه پنجم به صراحت اعلام کرده‌ایم تولید محصول ما باید از ضوابط کیفی خاصی برخوردار باشد، یعنی در کنار تولید کمی، بحث کیفیت محصولات کشاورزی توجه شود.

پور‌خاتون‌ ابراز داشت:‌ ‌در حوزه کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی، سازمان‌های نظارتی و دستگاه‌های مربوطه مانند دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت در زمینه قوانین مشکلات زیادی داریم.

وی بیان داشت: چه ضرورتی دارد، محصول کشاورزی که مصرف کننده ما در کشور مصرف می‌کند تابع ضوابط خاص نظارتی نباشد ما با رایزنی‌هایی که با همکاران خود در وزارت بهداشت و درمان داریم، اعلام می‌کنیم اگر محصول وارد بسته‌بندی شد، ورود پیدا می‌کنیم و‌ در محصول غیر‌ بسته‌بندی دخل و تصرف نداریم، این نشان می‌دهد که ما باید در این زمینه بسیار کار کنیم.

پورخاتون‌ گفت: اگر پسته ما را اروپایی‌ها مصرف می‌کنند و قوانین سخت‌گیرانه در این زمینه بهداشت دارد، چرا بی‌خیال مصرف‌کنندگان داخل کشور باشیم، این می‌طلبد قوانین مربوط در زمینه محصولات کشاورزی تقویت شود. 

وی تصریح کرد: وظیفه جهاد کشاورزی اطلاع‌رسانی، آگاهی دادن و ارتقای دانش فنی کشاورز است و‌ هیچ وظیفه‌ای غیر از این ندارد و اگر ما کشاورزمان را اطلاع می‌دهیم که شما سم را با این میزان در این زمان مصرف کنید، وظیفه‌ای که بر دوش ما است و ما باید دانش کشاورز تقویت کنیم.

معاون‌ تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان بیان داشت: چرا استاندارد ما در محصولات کشاورزی‌ تشویقی است در صورتی که باید استاندارد ما در محصولات کشاورزی‌ اجباری باشد.

پورخاتون‌ عنوان کرد: طی دو سال اخیر تعداد زیادی از رسانه‌ها و دستگاه‌های نوین اطلاعاتی را در اختیار کشاورزان قرار داده‌ایم، اما ما شاهد هستیم در بسیاری از محصولات صیفی و سبزی وجدان کاری رعایت نمی‌شود.

وی افزود: یکی از کارهای مهم مدیریت ترویج جهاد کشاورزی استان کرمان اطلاع‌رسانی برای تولید محصول سالم است‌، طی سال جاری وزارت جهاد کشاورزی اعتباری اختصاص به تولید محصولات سالم داد و کسانی که از سم و کود کمتری برای تولید محصولات خود استفاده کنند و بتوانند استاندارد تشویقی را به دست آورند، این تسهیلات به آنها اختصاص داده می‌شود.

انتهای پیام/‌80018/غ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول