اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مرکزی:

تولید و صادرات راهکار مقابله با نظام سلطه در اقتصاد مقاومتی است

خبرگزاری فارس: استاندار مرکزی راه برون رفت و مقابله با نظام سلطه در سال اقتصاد مقاومتی را تولید و صادرات دانست.

تولید و صادرات راهکار مقابله با نظام سلطه در اقتصاد مقاومتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک علی‌اکبر شعبانی‌فرد بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد برگزاری نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در کشور لبنان گفت: با توجه به شرایط و تحریم‌ها ما باید از فرصت‌های صادراتی استفاده کرده و در شناسایی و تصاحب بازارهای هدف صادراتی تلاش کنیم.

وی یکی از راه‌های عرضه و معرفی کالا و نشان دادن جایگاه تولیدات و شناساندن محصولات به دنیا را حضور در نمایشگاه‌‌های بین‌المللی عنوان کرد و افزود: شرکت در نمایشگاه اختصاصی خارج از کشور یک فرصت مناسب برای ارتباط با بازارهای جهانی است.

استاندار مرکزی ادامه داد: با توجه به اینکه یک چهارم صنعت کشور از نظر حجم در استان مرکزی است از سوی سازمان توسعه تجارت ایران مسئولیت برگزاری نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در کشور لبنان به استان مرکزی واگذار شده است.

شعبانی‌فرد با بیان اینکه این نمایشگاه اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می‌شود، خاطر نشان ساخت: هدف از حضور در این نمایشگاه توسعه روابط تجاری و افزایش صادرات کشور و تسهیل مراودات و مبادلات تجاری فی مابین دو کشور و نمایش پتانسیل‌ها و توانمندی‌های واحدهای تولیدی صنعتی کشورمان است.

وی افزود: تاکنون 70 شرکت برای حضور در این نمایشگاه ثبت نام کرده‌اند که با برنامه ریزی‌هایی صورت گرفته امید است بیش از 200 شرکت در این نمایشگاه حضور یابند و از این فضا و فرصت مناسب بهره ببرند.

استاندار مرکزی بیان داشت: استان مرکزی با وجود 2 هزار و 850 کارخانه، علاوه بر ظرفیت‌های قوی تولید در سازه فلزی، پتروشیمی، آلومینیم، مواد معدنی، گل و گیاه زینتی و کشاورزی در حوزه الیاف مصنوعی، گونی بافی، گرانول سیاه، الیاف شیشه، پروفیل و صنایع با فناوری بالا نیز مزیت‌های زیادی دارد.

وی خاطر نشان کرد: کشور لبنان 70 درصد بازارهای آفریقا و 20 درصد بازارهای آمریکای جنوبی را در اختیار دارد و با 30 درصد کشورهای عضو اتحادیه اروپا همکاری دارد

وی با بیان اینکه نمایشگاه ایران در لبنان باید در سطح وسیع، توانمندی‌های کشور به ویژه استان مرکزی را به نمایش بگذارد، افزود: مزیت‌های حضور در بازار لبنان آزادی تجاری در لبنان، نبود رقبای قدرتمند در بازار لبنان با توجه به هم‌خوانی کیفیت و قیمت، فقدان واحدهای تولیدی و صنعتی بزرگ به دلیل مصرفی بودن بازار، روابط قوی تجار لبنانی در بازارهای آفریقا و آمریکای جنوبی، ذهنیت مثبت مردم لبنان به ایران و فراهم بودن شرایط مذاکره و امکان ایجاد شعبه تولیدی و تجاری در لبنان است.

شعبانی‌فرد دیگر مزایای حضور در لبنان را کاهش چشمگیر هزینه‌های بازاریابی و تبلیغات، امضاء موافقتنامه پرهیز از مالیات میان دو کشور و دسترسی به آب‌های آزاد و مزیت‌های ترانزیتی آن عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت دانش محور آرشیدا و مجری نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در لبنان نیز ضمن بیان گزارش فعالیت‌های انجام شده برای برگزاری این نمایشگاه از اعلام آمادگی و ثبت نام 70 شرکت جهت حضور در این نمایشگاه خبر داد و گفت: از این تعداد 30 شرکت از شرکت‌های خارج استان است.

مهدی جمالیان افزود: ستاد اجرایی مطابق با تاکید استانداری مرکزی و سفارت جمهوری اسلامی ایران در لبنان، مبنی بر لزوم اطلاع رسانی قوی در لبنان در سه ماهه گذشته اقدام به اطلاع رسانی وسیع به تجار، وارد کنندگان، سازمان‌های تجاری و عموم مردم کرده است.

وی تصریح کرد: در این راستا تا کنون یک هزار پیامک تبلیغاتی و 18 هزار فکس ارسال شده و وب سایت رسمی ستاد اجرایی نیز راه‌اندازی شده و تا کنون چهار هزار و 500 بازدید کننده داشته است.

وی خاطر نشان کرد: 35 تاجر لبنانی نیز تا کنون برای توسعه روابط اقتصادی با ایران اعلام آمادگی کرده‌اند.

مجری نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در لبنان افزود: این نمایشگاه به مدت 5 روز از 18 تا 22 اردیبهشت 92 در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی بیروت برگزار می‌شود.

در این نشست درباره چگونگی حضور و همکاری اتاق بازرگانی، اتاق تعاون و اتاق صنایع و معادن و کیفیت برگزاری نمایشگاه لبنان بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام/87001/ش40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول