اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قدیری‌ابیانه:

تعطیلات زیاد، اقتصاد مقاومتی ما را به اقتصاد استراحتی تبدیل کرده است

خبرگزاری فارس: مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام با اشاره به اینکه در ایران باید همه مسائل به سوی یک کشور اسلامی باشد، گفت: ما در شرایط جهاد و اقتصاد مقاومتی هستیم در حالی که با افزایش تعطیلی‌های زیاد چنین به نظر می‌رسد که ما در اقتصاد استراحتی به سر می‌بریم.

تعطیلات زیاد، اقتصاد مقاومتی ما را به اقتصاد استراحتی تبدیل کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدحسین قدیری‌ابیانه پیش از ظهر امروز در اختتامیه دومین همایش ملی شهر اسلامی اظهار کرد: در شهر اسلامی شهروندان آن نباید متوهم باشند و منابعی کشور و منطقه را از بین ببرند بلکه باید آینده‌نگر باشند.

وی افزود: علاوه بر اینکه مدیران نقش مهمی در اداره کردن شهر دارند شهروندان هم باید به وظایف خود عمل کنند به عنوان مثال همانطور که شهرداری‌ها وظیفه زیباسازی شهر را به عهده دارند شهروندان هم وظیفه حفظ پاکیزگی شهر را دارند.

مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام تصریح کرد: یک شهر باید استراتژی براساس واقعیت داشته باشد و واقعیت کشور ما این است که ما کشوری نفت‌خیز هستیم و درآمد نفتی کشور ایران در طی دهه‌های اخیر افزایش یافته است اما این سئوال مطرح است که میزان صادرات نفت به ازای هر نفر در هر ماه چقدر بوده است.

وی ادامه داد: منابع حاصل از فروش نفت و فرآورده‌های نفتی در بودجه سال 91، 2.3 میلیون بشکه دیده شده است و این در حالی است که 610 میلیارد ریال درآمد نفتی در بودجه پیش‌بینی شده یک رقم نجومی برای نسل است.

وی ادامه داد: اگر تصور کنیم ماهی 67 هزار تومان به هر نفر داده شود باز هم به این نتیجه می‌رسیم که با این مقدار نمی‌توانیم مشکلات مسکن، ازدواج و سایر مسائل را برطرف کرد.

قدیری ابیانه گفت: در یک برآورد دیگر اگر بودجه سال 92 را 98 میلیارد تومان درآمد در نظر بگیریم و هزینه‌ها را 121 میلیارد تومان برآورد کنیم با جمعیت 78 میلیون به این نتیجه می‌رسیم که تصور ایران و حکومت در خصوص معیشت و مسکن محقق شدنی نیست.

وی اضافه کرد: اختصاص عادلانه بودجه عمومی واجب است اما کافی نیست و باید به تولید ثروت روی آورد.

مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام تاکید کرد: تمام مباحث سیاسی در کشور حول محور توزیع عادلانه ثروت می‌چرخد.

وی اظهار کرد: جوان، دانشگاه و دانشجو بخشی از راه‌حل مشکلات هستند و این در حالی است که همیشه می‌گویند مسئولان به فکر جوانان باشند.

قدیری‌ابیانه افزود: اگر کشور ما به رهنمودهای رهبری عمل می‌کرد وضع ما بهتر بود و اگر به اقتصاد مقاومتی عمل نکنیم باید منتظر اقتصاد ریاضتی باشیم.

وی در بخشی از صبحت‌های خود به وضعیت بنزین اشاره کرد و گفت: کسی که علاوه بر سهمیه بنزین ماهانه 40 لیتر بنزین مصرف می‌کند سالانه یارانه 7 میلیون تومان و ماهانه 120 هزار تومان را از بیت‌المال می‌گیرد.

وی گفت: ما به قشر ثروتمند بیشتر بیت‌المال می‌دهیم در حالی که باید حمایت ما از قشر محروم جامعه بیشتر باشد.

مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام ادامه داد: حقوق مالی 600 هزار تومان کارمند معادل سهم کامل صادرات نفت بیش از 10 نفر است.

وی با اشاره به اینکه در کشور ایران باید همه مسائل به سوی یک کشور اسلامی باشد گفت: ما در شرایط جهاد و اقتصاد مقاومتی هستیم در حالی که با افزایش تعطیلی‌های زیاد چنین به نظر می‌رسد که ما در اقتصاد استراحتی به سر می‌بریم.

قدیری‌ابیانه تصریح کرد: مدیریت اسلامی فقط به داشتن مدیر مسلمان و اسلامی نیست بلکه باید شرایط هم اسلامی باشد و این در حالی است که به کارخانجات در مناسبات مزیت یارانه راهکار غلط داده‌اند.

وی اضافه کرد: در سرمایه‌گذاری‌ها ما باید خود را برای تحول آماده و مردم را به این سمت سوق دهیم چرا که رفتار مردم در شکل‌دهی وضعیت کلان کشور مؤثر است.

انتهای پیام/63012/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول