اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم:

نظام آموزش مهارتی در بخش صنعت مستقر شود

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم گفت: باید هر کارخانه به عنوان یک دانشگاه در نظر گرفته شده و نظام آموزشی مهارت در بخش صنعت مستقر شود.

نظام آموزش مهارتی در بخش صنعت مستقر شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم روح‌الله ابراهیمی پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم که در مجتمع فرهنگی شکوهیه برگزار شد اظهار کرد: بر اساس روایات شهر قم حرم اهل بیت(ع) بوده و مورد توجه و عنایت ائمه اطهار(ع) است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر ظرفیت‌های معنوی مانند حرم حضرت معصومه(س)، وجود حوزه‌های علمیه اهمیت این شهر را دو چندان کرده است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم عنوان داشت: استان قم به دلیل همجواری با تهران، اصفهان و اراک موقعیت ویژه‌ای دارد که باید به این امر توجه کرد.

وی با اشاره به افزایش تحریم‌های کشورهای غربی نسبت به ایران گفت: با شدت گرفتن تحریم‌های یک جانبه واژه جدید اقتصادی مقاومتی در بیانات مقام معظم رهبری مورد توجه قرار گرفته است.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: نام‌گذاری سال‌های مختلف از سوی رهبر معظم انقلاب با عناوینی مانند نوآوری و شکوفایی، اصلاح الگوی مصرف، همت و کار مضاعف و... نمایانگر اهمیت و ضرورت توجه به مسائل اقتصادی است.

وی با اشاره به اهداف و برنامه‌های شرکت شهرک‌های صنعتی عنوان داشت: تکمیل و توسعه زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی، ارتقا توانمندی و مدیریت منابع انسانی و ارتقای صنایع کوچک از جمله برنامه‌های این شرکت است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم تأمین منابع آبی را یکی از چالش‌های جدی فراروی بخش صنعت ذکر کرد و افزود: کشور با توجه به شرایط جغرافیایی در شرایط خشک و نیمه خشک قرار دارد و استان قم نیز از این امر مستثنی نیست و منابع آبی آن محدود است.

وی خاطرنشان کرد: اکنون سهم آبی بخش صنعت کمتر از 2 درصد بوده و آمار جهانی این بخش در دنیا 20 درصد است.

ابراهیمی ابراز امیدواری کرد که بحران آبی موجود مدیریت شود و با همیاری شرکت آب و فاضلاب مشکلات این بخش کاهش پیدا کند.

وی تأمین نیروی کارآمد را از جمله دغدغه‌های شرکت شهرک‌های صنعتی ذکر کرد و گفت: تأسیس مرکز علمی کاربردی شرکت شهرک‌های صنعتی با این رویکرد صورت گرفته و در آینده باید هر کارخانه به عنوان یک دانشگاه در نظر گرفته شود و نظام آموزشی مهارتی را در بخش صنعت مستقر کنیم.

انتهای پیام/78003/و30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول