اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل بنیاد پ‍ژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی خبر داد

چاپ 88 عنوان کتاب در شمارگان بیش از 440 هزار جلد در سال91

خبرگزاری فارس: مدیرعامل بنیاد پ‍ژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی از چاپ 88 عنوان کتاب در شمارگان بیش از440 هزارجلد در طول سال91 توسط این بنیاد خبر داد.

چاپ 88 عنوان کتاب در شمارگان بیش از 440 هزار جلد در سال91

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر الهی‌خراسانی ظهر امروز در نشستی خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از این تعداد 67 عنوان برای نوبت اول و 21 عنوان نیز در نوبت‌های بعدی به چاپ رسیده است.

وی ادامه داد: به همت اساتید و پ‍ژوهشگران این بنیاد در طول سال 91 در موضوعات قرآن6 جلد، حدیث 49 جلد، فقه و اصول10 جلد، اخلاق اسلامی پنج جلد، آداب و رسوم مسلمانان و ادعیه 13 جلد، تاریخ و سیره معصومین(ع) و سرگذشت‌نامه‌ها 35 جلد، کلام و عقاید شش جلد، کلیات 9 جلد، کودک و نوجوان پنج جلد و فرق و مذاهب اسلامی سه جلد تهیه و تدوین شده است.

وی با بیان اینکه یک‌هزار و 446 عنوان کتاب در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی چاپ شده است، تصریح کرد: 11 میلیون و 505 هزار و 550 نسخه کتاب در طول 28 سال فعالیت این مجموعه فرهنگی و پژوهشی تولید و عرضه شده است.

الهی خراسانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به توفیقات گسترده بنیاد پ‍ژوهش‌های اسلامی آستان قدس‌رضوی اظهار داشت: در سال جاری کتاب ارزشمند «المؤتلف من المختلف بین ائمة السلف» در چهاردهمین همایش کتاب سال حوزه برگزیده و شایسته تقدیر شد.

وی افزود: کتاب «تفسیر» ابوالفتوح رازی نیز به عنوان اثر برگزیده سی‌امین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی انتخاب شد.

الهی خراسانی در ادامه گفت: در طول سال91 نشست‌های علمی «حدود تکفیر در فقه مذاهب اسلامی و قبله»، «پدیده‌های جغرافیایی و نجوم اسلامی»، «امام حسین(ع) به وسعت یک دانشنامه» و «مبانی و خاستگاه‌های اقتصاد مقاومتی در آموزه‌های اسلامی» و همایش‌های علمی و پژوهشی «فرهنگ مجاوری و زائرپذیری»، «پژوهش‌های بنیادین» و «تقریب مذاهب اسلامی» در بنیاد پژوهش‌های اسلامی برگزار شد و همچنین در برگزاری اختتامیه پنجمین جشنواره کتاب سال رضوی و همایش ملی پژوهش در هنرهای ایرانی اسلامی با دیگر موسسات آستان قدس رضوی همکاری کردیم.

مدیرعامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: کسب هفت عنوان جایزه جهانی کتاب سال، شش عنوان کتاب سال جمهوری اسلامی، شش عنوان کتاب برگزیده حوزه علمیه قم و ده‌ها عنوان کتاب سال ولایت، کتاب سال دانشجویی، کتاب برتر قرآنی و کتاب سال کودک از جمله افتخارات این مجموعه بوده است.

انتهای پیام/70005/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول