اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نیمه دوم اسفند ماه صورت گرفت

اعزام 1600 نفر از دانشجویان استان مرکزی به مناطق عملیاتی

خبرگزاری فارس: مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان مرکزی از اعزام یک هزار و 600 نفر از دانشجویان استان در قالب اردوهای پنج روزه راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب در نیمه دوم اسفند خبر داد.

اعزام 1600 نفر از دانشجویان استان مرکزی به مناطق عملیاتی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک مجتبی صدیقی ظهر امروز در نشست خبری راهیان دانشجویی استان اظهار داشت: دانشجویان در قالب چهار کاروان از 15 تا 23 اسفند ماه به مناطق عملیاتی اعزام می‌شوند و از مناطق عملیاتی از جمله فکه، چذابه، شلمچه، پادگان دو کوهه و ... بازدید می‌کنند.

وی با تاکید بر اهمیت فرهنگی و معنوی این اردوها افزود: سال گذشته حدود 2 هزار و 500 نفر از دانشجویان دانشگاه‌های استان در قالب اردوهای راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور اعزام شدند که این رقم یک و نیم درصد جمعیت دانشجویی استان را شامل می‌شد.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان مرکزی گفت: امسال در بحث اعزام به دلیل برخی مشکلات از جمله کمبود بودجه با کاهش 30 درصدی نسبت به سال گذشته مواجه بوده‌ایم که در صورت تامین اعتبارات در روزهای آتی و با توجه به استقبال خوب دانشجویان آمادگی لازم برای اعزام کاروان نیز وجود دارد.

صدیقی با اشاره به اینکه حضور در مناطق عملیاتی دفاع مقدس باعث تعمیق معنویت و باورهای دینی در وجود زائران اعزامی به این مناطق می‌‌شود، اردوهای راهیان نور را بستری مناسب برای مقابله با جنگ نرم دشمن عنوان کرد.

وی خاطر نشان کرد: اردوهای راهیان نور حس خودباوری و اعتماد به نفس را در وجود جوانان بیدار می‌کند و بهترین و ماندگارترین کار فرهنگی در کشور است.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان مرکزی افزود: اردوهای راهیان نور تاکیدی بر ارزش‌های ناب دفاع مقدس و انقلاب و راهی برای آشنایی جوانان با فرهنگ غنی مقاومت و ایثار و انتقال آن به نسل جوان است.

صدیقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی گفت: برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه یک انتخاب نیست، بلکه یک الزام به معنای واقعی کلمه است.

وی اظهار داشت: سال‌ها است که برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی از مطالبات مقام معظم رهبری است و متاسفانه در این زمینه غفلت و کوتاهی شده است.

وی با بیان اینکه به لحاظ فکری دانشگاه‌ها دچار سکون و رکود شده‌اند، افزود: متاسفانه به‌دلیل سوء عملکردها در برخی دانشگاه‌ها دچار خودسانسوری شده‌ایم و کرسی‌های آزاداندیشی می‌تواند این خودسانسوری‌ها را بشکند.

وی بر نقش رسانه‌ها در بسترسازی در راستای تحقق این امر تاکید کرد و ادامه داد: رسانه‌ها می‌توانند با شناسایی موانع و محدودیت‌ها نقش مهمی را در ارتقای کیفی و کمی کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها داشته باشند.

صدیقی با تاکید بر این که پیشرفت علمی کشور در گرو برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها است، اظهار کرد: باید در راستای پویایی فضای دانشگاه و ارائه اندیشه‌ها و نقدها و نظرات دانشجویان در عرصه‌های مختلف تلاش شود.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان مرکزی از برگزاری 26 کرسی آزاداندیشی در دانشگاه‌های استان از ابتدای سال تحصیلی جاری تاکنون خبر داد و افزود: بسیج دانشجویی به عنوان پرچمدار برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها از وضع موجود در برگزاری کرسی‌ها به هیچ وجه راضی نبوده و معتقدیم که تا حد مطلوب فاصله وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: سال گذشته نیز دانشگاه پیام نور خمین با برگزاری 17 کرسی آزاداندیشی به لحاظ کمی و دانشگاه اراک به لحاظ کیفی به‌عنوان دانشگاه‌های برتر در حوزه برگزاری کرسی های آزاداندیشی معرفی شدند.

انتهای پیام/87001/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول